• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlysning: "Erik from Sweeden", vars far räddades av en Daytona

3R1K

Cartier
Måste bara fråga, satt den på länk när han föll överbord? Vet du hur han fastnade med den? Samt har den gått i 40år utan service? Riktigt cool historia föressten 😁

Hej, Tack så mycket! Mig veterligen har den alltid burits på länk. Vet inte ifall det var länken som krokade fast sig i någonting eller ifall det var sidan av klockan som hakade sig på relingen (tycker mig minnas att detta var fallet). SOm nämnt i tidigare inlägg har den servats ett par gånger på 80- och 90-talet innan den blev så märkvärdig :)
 

Code

AKA Vincent B
Hej, Tack så mycket! Mig veterligen har den alltid burits på länk. Vet inte ifall det var länken som krokade fast sig i någonting eller ifall det var sidan av klockan som hakade sig på relingen (tycker mig minnas att detta var fallet). SOm nämnt i tidigare inlägg har den servats ett par gånger på 80- och 90-talet innan den blev så märkvärdig :)
Ahh okey, tack för svar..som sagt cool historia..😁
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Underbart @3R1K ! Fantastisk historia ! Tack för att delar med dig och hoppas den får en fortsättning dvs klockan får lite omvårdnad.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Galen historia…

Som ägare av en sån pjäs gläds man förmodligen åt värdeökningen men jag kan tycka att det, i sammanhanget, är lite tragiskt att den nu ska ligga själv i ett bankfack och inte fortsätta göra historia på någons handled. Fatta hur många vintageklockor det finns som blivit värda för mycket för att våga användas…
 
Senast ändrad:

Hmmmm

Omega
Hej igen!

Wow, vilken rörande och nästan överväldigande response, saknar ord!

Tack @Burnman, @Mectagon, @Nissestr, @KenKun, @Limeee, @jappdapi, @Nazular och @P-vakten för era svar och ert intresse!

Låt mig skriva specifika svar till frågor också:

@snoozarn Jag har inte kontaktat andra RSC men jag hade under flera veckor kontakt med RSC i köpenhamn och de sa att de skickar iväg ungefär en 6263 eller liknande var/varannan månad till Schweiz och att detta är kostnaden. När jag pratade med Bergströms i Malmö ville de inte ens ta i den utan sa bara "du vet väl att 99% av dessa är falska". Wow. Vilken SHOCK att höra det som kund, utan att de ens ställt en enda fråga. Sedan brydde jag mig inte om att kontakta fler Rolex kanaler.

@McNulty Man kan säkert hitta någon bra oberoende och vi har fått några fina tips från olika håll och kanter.

@Per Tack, uppskattar alla tips om oberoende service partners och alternativ

@Deskdiversthlm Vi ska absolut bevara kvittot samt kanske hitta gamla bilder genom åren där man kan se den på handleden och liksom följa dess saga eller resa i bildformat. Pappa seglade mycket, delvis som heltidskapten och sedan som hobby och hade alltid på den ute på havet, så det finns nog några kul bilder.

@Von Inga problem med att du misstrodde Adrians artikel, det är ju en osannolik historie! Och Hollywood har inte hört av sig ännu haha!

@Hmmmm Angående värdet så svänger det ju så hastigt och olustigt att jag inte vågar slänga ut en siffra men vi tänker bara att den är värd mycket från vårt perspektiv. Men Chrono24 kanske ger en indikation, modellen är 6263 med 'sigma dial'.

@SeikoZ Självklart ställer jag upp på frågestund, med så mycket kul response vore det ju tråkigt att inte dela med mig.

Och äntligen @KleberJohansson tack för att du startade tråden, va kul att du gjorde det och att du vill gräva vidare och höra mer. Självklart tycker jag att du skriver alla dina frågor här så att vi låter andra hänga med i diskussionen.

Trevlig kväll alla!
Hehe, OK omkring en mille. Grymt o grattis!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Galen historia…

Som ägare av en sån pjäs gläds man förmodligen åt värdeökningen men jag kan tycka att det, i sammanhanget, är lite tragiskt att den nu ska ligga själv i ett bankfack och inte fortsätta göra historia på någons handled. Fatta hur många vintageklockor det finns som blivit värda för mycket för att våga användas…
Dom tar ju bort bankfacken nu , så det är dags att sätta den på armen igen
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Galen historia…

Som ägare av en sån pjäs gläds man förmodligen åt värdeökningen men jag kan tycka att det, i sammanhanget, är lite tragiskt att den nu ska ligga själv i ett bankfack och inte fortsätta göra historia på någons handled. Fatta hur många vintageklockor det finns som blivit värda för mycket för att våga användas…
Håller med. Eller referenser som inte vågas användas.. Det är synd!
 
Topp