• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eftermarknads stållänk

Tack för era svar!
Jag hittar en hel del varianter som skulle se riktigt bra ut. Dock säljs de flesta med raka ändlänkar eller varianter för Seiko-klockor.
Kommer det se hemskt ut med en rak ändlänk? Ju mer man tittar på varianter desto mer så ökar suget efter en SKX007 men osäker på länkarna ;)

ss222217bbk024_seiko_skx007.jpg
Raka ändlänkar kan se helt okej ut och det kan se helt bedrövligt ut. Det beror väldigt mycket på hur stort mellanrummet mellan bandstiften och boetten är, men också på boettens form.

Snyggt! Liten bump här. Letar runt på nätet efter after market oyster till min gamla Tudor av liknande small rose modell. Minns du vad du köpte för armband? Ebay-änken är för gammal.

Främst verkar svårigheten vara att hitta rätt end links av vad jag förstår.
Minns bara att det skall vara endast till 19mm bandbredd inte sådana där det följer med både 19 och 20mm ändlänkar för då är länken för bred.

Tillbaka
Topp