• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Eftersök av klocka med en blandning av diver,pilot, dress stil

Ltvik

Basic
Visare: Äldre pilot eller eller någon form av smalare visare, (eftersom stora visare provocerar min synförmåga och hånar urverkets precision, känns som de är skapta för människor med grav nedsatt synförmåga.)
Kupat Safirglas
En tunn högblank infattning med infälld lume och tunn stålkant.
En boett som inte ser ut som att klockan består av flera delar, utan en mer sömmlös design.
Egentligen en blandning utav pilot och diver och dress stil (typ en parning av halios delfin, bremont boeing, och meistersinger salthora)
Färger: svart vitt stål
bremont.jpg halios delfin.jpg MeisterSinger-Salthora-Meta-X-Single-Hand-Jumping-Hour-Dive-Watch-6.jpg

Tacksam för stiltips av liknande klockor!

Visare: Äldre pilot eller eller någon form av smalare visare, (eftersom stora visare provocerar min synförmåga och hånar urverkets precision, känns som de är skapta för människor med grav nedsatt synförmåga.)
Kupat Safirglas
En tunn högblank infattning med infälld lume och tunn stålkant.
En boett som inte ser ut som att klockan består av flera delar, utan en mer sömmlös design.
Egentligen en blandning utav pilot och diver och dress stil (typ en parning av halios delfin, bremont boeing, och meistersinger salthora)
Färger: svart vitt stål
bremont.jpg halios delfin.jpg MeisterSinger-Salthora-Meta-X-Single-Hand-Jumping-Hour-Dive-Watch-6.jpg

Tacksam för stiltips av liknande klockor!

Du nämnde inte en budget eller storlek?

Jag tänker dock på två klockor som kanske passar in med två olika prisklasser:

1. Christopher Ward C65 trident https://www.christopherward.co.uk/watches/dress/c65-trident-classic-mk-ii
Eller
2. Omega Aqua Terra https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-150m/product/

Tack för tipsen Leafvalley
Budget runt 10.000kr
Storlek mellan 42-44mm
CW:n är lite för alldaglig och "grå" och Omegan är en klar favorit men jag har inte hunnit jobba mig upp i den prisklassen än

En tunn och diskret vridring i safir eller keramik med infälld lume är också ett krav

Det låter nästan som du letar efter något som liknar Bell&Ross Vintage Collection
Någon variant av BR 123

Man kan inte klaga på kupningen på safirglaset iaf :)

Nej verkligen, nästan lite för bra, min målbild på just kupningen av glaset är att vinkeln fortsätter/övertas av vridringen på ett mer sömmlöst vis

Ja CW trident pro 600 är ett alternativ, så synd att det är platt glas på den bara annars hade valet varit avgjort

Bremont boeing är mitt slutmål vid den horisont jag har nu, men jag behöver en klocka på vägen dit :)

Ja den var ett alternativ väldigt länge ända tills Steinhart annonserade att man hade för avsikt att uppgradera sin ocean premium modell för att sedan ghosta. Steinhart ocean one red ligger på min lista över klockor som jag behöver, det kupade safirglaset vinner över den dressiga ocean two:n.

Fantastiskt fint att ni tog er tid att svara kl 0100 på natten, jag får återuppta mitt sökande imorgon, tack för era förslag! Vänligen //Daniel

Nu vet jag inte denna är tillräckligt pilot för dig, men för en budget på 10k(beg) är denna väldigt mycket klocka för pengarna. Är en dykare men passa även till dress. Den har distrikt vridning och inte platt glas. Longines Legend Diver. Kan skicka mer bilder om du vill.
IMG_0971.JPG
IMG_0729.JPG
IMG_0653.JPG

Funkar också på mesh om du vill ha stål länk.

Nu vet jag inte denna är tillräckligt pilot för dig, men för en budget på 10k(beg) är denna väldigt mycket klocka för pengarna. Är en dykare men passa även till dress. Den har distrikt vridning och inte platt glas. Longines Legend Diver. Kan skicka mer bilder om du vill.
IMG_0971.JPG
IMG_0729.JPG
IMG_0653.JPG

Funkar också på mesh om du vill ha stål länk.
Tack Allan, jag tar med det i mitt kommande beslut, snygg är den, lite för mycket vintage feel.

Tillbaka
Topp