• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Electroquartz fix .

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ett nytt glas med ny packning är monterat. Enligt urmakaren var det lite krångligt med packningen? Kanske kan den ha krympt lite med åren? Så ena sidan av packningen gled tillbaka nån tiondels mm. Inget som syns i verkligheten. Av erfarenhet vet jag att Mollstedts Ur är väldigt nogranna . Bytte även packningen i kronhalsen. En lite rackare. Syns inget av tavelkanten som tur är. Den ligger ganska långt in . Även en ny packning i boetten är monterad. Fit for fight ett tag till. Återkommer med WR .
DSC05499.JPG
DSC05498.JPG
DSC05496.JPG
DSC05495.JPG
DSC05493.JPG
DSC05492.JPG
DSC05491.JPG
Uj va fin :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kan höra mig för om nån har . Är det samma referensnummer som min gamla . 196.0050 ? Packningen till hette 088.0140N tror jag ?
Missade då du inte citerade. Min har referens BA 396.0802 men tror det är samma som din. De verkar iaf inte skilja på stål och guld på cousins. Jag fick bara upp 088.0140 utan N när jag sökte.
 

rogart-63

Patek
Missade då du inte citerade. Min har referens BA 396.0802 men tror det är samma som din. De verkar iaf inte skilja på stål och guld på cousins. Jag fick bara upp 088.0140 utan N när jag sökte.
Missade nog det. Skrev på telefönen. Jag kan höra mig för om det är nån som har. Verkmästarna kanske eller urdelar. Skulle nästan tro det finns nån uris därute som har annars.
 
Topp