• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elektriska leksaker

Alltså elektriska fordon. (Ej sexleksaker)
Sparkcyklar, Monowheels, Longboard, MTB etc..

Någon annan som är intresserad av dessa leksaker? :)

Tjejen blev inte överlycklig när jag köpte hem en elektrisk sparkcykel :D
Men jag räddade det snabbt igenom att föreslå att det är en passande leksak även för hennes grabb på 7 år!
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Nja inte direkt. Att komma upp o balansera känns väldigt naturligt. Visst var det lite skakigt i början men tar man det lite försiktigt så går det bra. Man kan aldrig bli fullärd. Jag har lyckats krasha flera ggr men det är pga av att jag testar var gränsen är.
Ju säkrare man känner sig desto mer utmanar man sig.
Känslan när man åker är väldigt lik att surfa..
Alla andra som provat lite försiktigt har det gått bra för..
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Har länge varit sugen på en elektrisk kickbike men aldrig kommit till skott. Nån som har tips på en bra driftsäker och prisvärd sådan som dessutom är lätt och hopfällbar? Tanken är att den ska användas för bland annat snabba ärenden i grannskapet, hämta pizza och dylikt.:) således gatlegal då den ska användas i stan. Finns ju en uppsjö men elsäkerhet är ju en viktig parameter så inga kinahojar med undermåliga batterier eller laddare.
 
Har länge varit sugen på en elektrisk kickbike men aldrig kommit till skott. Nån som har tips på en bra driftsäker och prisvärd sådan som dessutom är lätt och hopfällbar? Tanken är att den ska användas för bland annat snabba ärenden i grannskapet, hämta pizza och dylikt.:) således gatlegal då den ska användas i stan. Finns ju en uppsjö men elsäkerhet är ju en viktig parameter så inga kinahojar med undermåliga batterier eller laddare.

Ninebot
 

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Jag testar här innan jag gör en egen tråd. Elektrisk bilbana? Jag ska köpa en till min son, men vill inte ha något av sämre kvalitet.

Det finns lite att välja på, men "Carrera Go!!!" eller "Scalextric" verkar ha bra grejer. Dock måste bilbana ha en loop!

Vad säger ni? Någon med erfarenhet?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Rätt årstid för att göra något åt farsans efterlämnade modelljärnväg i N-skala ... ;)
Lok 2020-02-12.jpg

N-tåg 2020-02-12 (1).jpg

N-tåg 2020-02-12 (2).jpg

N-tåg 2020-02-12 (3).jpg

N-tåg 2020-02-12 (4).jpg

N-tåg 2020-02-12 (5).jpg

N-tåg 2020-02-12 (6).jpg

N-tåg 2020-02-12 (7).jpg


Tänkt bana med fyra olika strömkretsar och möjlighet att köra två tåg oberoende av varandra. Nu ska jag bara få hem en spånskiva så jag kan bygga upp det på riktigt. ;)
Slutlig plan 2020-04-04.jpg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Rätt årstid för att göra något åt farsans efterlämnade modelljärnväg i N-skala ... ;)
Lok 2020-02-12.jpg

N-tåg 2020-02-12 (1).jpg

N-tåg 2020-02-12 (2).jpg

N-tåg 2020-02-12 (3).jpg

N-tåg 2020-02-12 (4).jpg

N-tåg 2020-02-12 (5).jpg

N-tåg 2020-02-12 (6).jpg

N-tåg 2020-02-12 (7).jpg


Tänkt bana med fyra olika strömkretsar och möjlighet att köra två tåg oberoende av varandra. Nu ska jag bara få hem en spånskiva så jag kan bygga upp det på riktigt. ;)
Slutlig plan 2020-04-04.jpg
Grymt! Har HO-märklin liggande hos föräldrarna... En dag får det bli något av det.
Ska du bygga terräng också?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Grymt! Har HO-märklin liggande hos föräldrarna... En dag får det bli något av det.
Ska du bygga terräng också?

Hade själv en rejäl Märklin H0-anläggning när jag var tonåring. Farsan hade kontakter i Tyskland och kunde köpa till halva svenska priset. Såldes när det var dags att skaffa första bilen.

Kommer att bli en plan anläggning då det är så jobbigt med höjdstegringar. Däremot ska den givetvis bli komplett med hus, vägar, träd mm. Måste bara förhandla med hon som bestämmer om var den får stå. ;)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Hade själv en rejäl Märklin H0-anläggning när jag var tonåring. Farsan hade kontakter i Tyskland och kunde köpa till halva svenska priset. Såldes när det var dags att skaffa första bilen.

Kommer att bli en plan anläggning då det är så jobbigt med höjdstegringar. Däremot ska den givetvis bli komplett med hus, vägar, träd mm. Måste bara förhandla med hon som bestämmer om var den får stå. ;)
Haha ja, detaljplansfasen tenderar att vara den mest långdragna i alla projekt - oavsett skala ;)
Låter som en trevlig syssla i alla fall, detaljerna kan man ju gräva ner sig i nästan hur djupt som helst!
 
Topp