• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En annan typ av timegrapher

Donkii

Boushh
2-Faktor
Måste säga att denna idé gillar jag. Har länge hoppats på en liknande produkt och nu äntligen finns den. Blir inget köp såhär direkt i början men med tiden kommer en att inhandlas. Portabel, användarvänlig och framförallt modern.
Vad säger ni? Avskräcker prislappen eller kan detta vara årets julklapp ;) ?

5000sek cirkus pris.

Test med Hodinkee:
http://www.hodinkee.com/blog/testing-out-the-oneof-accuracy

http://www.one-of.com/

slide-1-image.jpg

home-full-width-1-image.png



 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Tycker helt klart den verkar lämplig och den var designmässigt rätt snygg i all sin enkelhet men spontant tycker jag nog den inte är värd slanten.
Den verkar dessutom väldigt känslig vilket förstärker min känsla angående det för höga priset.
Personligen köper jag nog hellre en klassisk Timegrapher 1000 eller liknande apparat för ungefär en tredjedel av priset.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tycker helt klart den verkar lämplig och den var designmässigt rätt snygg i all sin enkelhet men spontant tycker jag nog den inte är värd slanten.
Den verkar dessutom väldigt känslig vilket förstärker min känsla angående det för höga priset.
Personligen köper jag nog hellre en klassisk Timegrapher 1000 eller liknande apparat för ungefär en tredjedel av priset.
Enkelheten med denna är just att den är portabel. Att kunna ta med sig den enkelt till en GTG eller inför ett köp för att få en indikation på hur objektet mår. Priset kommer att droppa men såhär till en början är den något dyr, i alla fall för mig.
 

tgofswe

Cartier
såg appen var gratis men visste inte att sensorn var så saftig!
kör nu appen Hairspring med headset som sensor, någon som har använt denna set-up?
 

Icaras

Rolex
Har också tänkt på det där ett tag, för hälften av detta priset hade jag börjat fundera kring köp. Superkul på GTG och smidigt vid köp av klocka f2f... något som lätt kan spara dessa pengar från en eventuell service :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kool! Rätt onödig för egna klockor, hur de drar sig mäter jag helst under användning. Men testa "nya" klockor och på GTG:s är kul!

Lär va körd om man tappar den under sina äventyr, men så är det ju med allt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Problemet verkar vara att den behöver tystnad runt omkring sig för att fungera tillförlitligt. Hodinkee behövde stänga av ACn. Nu är inte jag någon erfaren GTGare, men nog är det sällan såpass tyst när öl och mat är inblandat i en aktivitet...? ;)

Snygg är den. Men egentligen så är det väl bara en schysst förpackad mikrofon med tillhörande app? Prestandan på en sån här är beroende av hur bra micken är och noggrannheten på tidsmätningen den gör. Jag undrar vilken begränsning Apple och Android-kontakterna har med detta.
 

JohnDoe

Rolex
Läste det där om känsligheten. Låter mest som de behöver utveckla bättre filter i appen. Även om deras proffsmodell funkar med AC etc så undrar jag om den funkar i krogmiljö. All ljudupptagning i störande miljö är svårt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fast egentligen så är den nog inte gjort för en krogmiljö utan det ska vara en smidig produkt som inte tar plats och som inte ska vara bökig att använda. Desto enklare en produkt är desto mer används den så jag tycker man har gjort rätt som gått för ett modernt format.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Habegär, men priset får mig att backa.
Mycket smidigare än att släpa med sig timegraphern vid köp. :)
Har kört watchtuner i ios med headset, funkar sådär.
 

vonhall

Rolex
Det var en riktigt tuff grej som jag gärna hade lagt händerna på! Prisvärd är kanske inte det första ordet som dyker upp i huvudet. Men ändå en grej som jag absolut är intresserad av att köpa den dagen som priset sjunkit med några tusen!
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Sorry för bump.
Skaffade Hairspring till iOS igår och testat på lite klockor, tycker den funkar bra! Upplever att resultaten stämmer överrens med det man mätt tidigare mot digitala klockor, känsla etc. Kul koncept.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Hairspring eller Watch Tuner Timegrapher??? Viss prisskillnad men inte mer än en öl på krogen, men man är ju förjävla prismedveten från det här intresset bl.a....
 
Senast ändrad:
Topp