• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En DateJust från Mellanöstern

Emil

Cartier
varför skulle arabiska tavlor slå så högt?
jag som västerlänning känner inget större behov av en arabisk tavla, USA mfl. länder tror jag inte värderar dessa särskilt högt heller. araberna själva då? så som jag har fattat saken så är allt med guld storsäljare. vem värderar dessa så högt isåfall?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
varför skulle arabiska tavlor slå så högt?
jag som västerlänning känner inget större behov av en arabisk tavla, USA mfl. länder tror jag inte värderar dessa särskilt högt heller. araberna själva då? så som jag har fattat saken så är allt med guld storsäljare. vem värderar dessa så högt isåfall?


Utbud vs. efterfrågan såklart? Finns färre med logga än utan
 

par

Patek
2-Faktor
varför skulle arabiska tavlor slå så högt?
jag som västerlänning känner inget större behov av en arabisk tavla, USA mfl. länder tror jag inte värderar dessa särskilt högt heller. araberna själva då? så som jag har fattat saken så är allt med guld storsäljare. vem värderar dessa så högt isåfall?

Förstår ditt tankesätt, men allting som rör Rolex är ju alltid frågan hur ovanligt något är. Till och med tillverkningsfel är ju positiva saker om det är rätt fel. Sen var ju Oman loggan riktigt snygg.
 

Charles_

Rolex
åååh tänk dig en Venezuelansk Day-date YG à la sent sexiotal från Serpico Y Laino. Mums!

Ellerrrrrr:

passion2010-50.jpg


:arghh:
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Cool! Har kollat en hel del på de med special tavlor à la Oman, bahrain etc men de ligger långt utom min räckvidd än så länge. Stort grattis! :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kul! Då såg jag rätt på bilderna från kalaset. Klockan ser ju ut att vara i ganska gott skick, för övrigt. Tavlan har förstås sett bättre dagar - men det hör ju till, eller hur?

Jag har fått uppfattningen att många av de där logo-klockorna var en form av förtjänst-tecken, som de klassiska 25-årsklockorna, men med skillnaden att Rolex producerade logotypen på tavlan, samt att det inte är något namn/årtal ingraverat på bakboetten.

Som redan har nämnts, så är det förstås utbud och efterfrågan som styr prisbilden.

Grattis!

mvh A
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Festlig..precis som "Dominos Pizza" Rolexen som avhandlas i en annan tråd tycker jag det är kul med specialare..grattis

// Danne
 
Topp