• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En flugfiskenörds nya klocka

Hej!
Första posten här, nyligen klockbiten. Fascinationen kretsar såklart kring de mekaniska klockorna och för tillfället i huvudsak de japanska. MEN så är jag ju en inbiten flugfiskare och när behovet av en field watch skulle stillas blev jag tvungen att blixtsnabbt klicka hem denna fantastiska* quartzare. En klocka från Amerikanska(?) Bertucci brandad för ORVIS! Mint in box på ebay från Italien. Det är galet vilka känslor man kan ha för något så banalt som ett varumärke! Anywho.... Slänger upp lite bilder här och hoppas på förståelse från andra trout bums som simmar runt här inne ;)
Skitfiske på er!
PXL_20230318_152217466.PORTRAIT.jpg

PXL_20230318_152126051.PORTRAIT.jpg

PXL_20230318_152348776.PORTRAIT.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det ligger onekligen i tiden att inarbetade företag som historiskt sett inte på något sätt förknippas med klockor lanserar just… klockor.
Med tanke på Orvis historia måste jag säga att jag hade förväntat mig en mer sofistikerad produkt.
 
Det ligger onekligen i tiden att inarbetade företag som historiskt sett inte på något sätt förknippas med klockor lanserar just… klockor.
Med tanke på Orvis historia måste jag säga att jag hade förväntat mig en mer sofistikerad produkt.
Väl talat! När jag kikade runt så fick jag intrycket att de erbjudit ett väldigt blandat utbud av olika klockor genom åren. Barnklockor, damur, mekaniska kronografer, dress-klockor (tom tank-varianter) allt med olika versioner av loggan på. Inget verkade dock ha funkat då de nu lagt av med klockor. 😂
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Välkommen!
Tyckte det var en cool klocka med tillbehören såsom boettskyddet, dock komiskt hur de ”amen vafan pressa in texten siffrorna så blir de bra” 😆
 
Verkligen! Nästan som att de skrivit ut tavlan i en Brother-skrivare. Jag älskar den ändå! (Nästan lika mycket som den där Orvis-jeepen jag nästan köpte en gång) Dessutom hade jag tänkt att använda den som en outdoors beater så på det sättet är det bara bra att den inte är mer premium.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hursomhelst, det som är det viktiga är att du är nöjd med ditt köp. Inte vad jag eller andra tycker. Mitt tidigare svar var inte på något sätt menat att vara/verka nedlåtande så det ber jag om ursäkt för.
 
Topp