• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fråga gällande slutpris på två Omega Speedmaster

virrooo

Audemars
2-Faktor
Hej!

Två tillsynes snarlika Omega Speedmasters från 1966, båda med CB-case, cal 321 verk, korrekt tavla, visare och DON bezel. Ena med länk men med utbytt krona, andra utan länk men med korrekt krona. Den ena slutar på 26,5K plus provision, den andra på 42,5k plus provision. Båda på samma auktion. Varför skiljer sig slutpriset på de båda klockorna som jag tycker är väldigt lika varandra i utförande?

Enlighten me please!

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1029921

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019335
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Har inte den första utbytta visare eller är jag helt fel ute? De ser inte ut att matcha tycker jag iallafall
 

Patrik J

Rolex
Det var jag som köpte den billigare, som jag skrev i en annan tråd. Flippade den dock ganska snabbt. Fel visare, som sagt, och kanske något sämre skick än den dyrare.
Tror det var så enkelt att det var två samlare som gett sig faen på att ha just den klockan. Jag ville också hellre ha den, men hann inte ens börjat bjuda på den innan den blivit för dyr.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Det var jag som köpte den billigare, som jag skrev i en annan tråd. Flippade den dock ganska snabbt. Fel visare, som sagt, och kanske något sämre skick än den dyrare.
Tror det var så enkelt att det var två samlare som gett sig faen på att ha just den klockan. Jag ville också hellre ha den, men hann inte ens börjat bjuda på den innan den blivit för dyr.
Det måste vara som du säger, inte så konstigt egentligen i den här knäppa vintagevärlden :D Ska bli spännande att se vad den som ligger på kvalitén nu kommer sluta på!
 
Topp