• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En gammal Smiths W10...

Cool klocka.
En dum fråga kanske, men varför är det 17mm mellan bandhornen om den är avsedd för nato, känns väl mer logiskt med ett 16 eller 18mm då få natos verkar komma i "uddalängd"?

Cool klocka.
En dum fråga kanske, men varför är det 17mm mellan bandhornen om den är avsedd för nato, känns väl mer logiskt med ett 16 eller 18mm då få natos verkar komma i "uddalängd"?
Tack!
Inte alls en dum fråga, jag ställer den också. Min gissning är att den producerades helt utifrån militärens krav och att militären ville ha 17 mm. Förmodligen för att de hade gamla band liggandes som de ville använda ;)

Tack!
Inte alls en dum fråga, jag ställer den också. Min gissning är att den producerades helt utifrån militärens krav och att militären ville ha 17 mm. Förmodligen för att de hade gamla band liggandes som de ville använda ;)

de ville vare lika koola som commander Bond i Goldfinger... (16/20???)

QbbxTSS.jpg

Tack!

Låter som en sannolik förklaring - om man producerar i stora volymer spelar det ju mindre roll om man så att säga frångår standardmått.

Tillbaka
Topp