När jag läser igenom annonserna på K&S kan jag se att när det säljs nya klockor står retur oftast "som nej, klockan omfattas av garanti".
Om klockan kommer fram trasig vad händer då?
- Är det säljarens ansvar eller köparens?
- Ska köparen då utnyttja garantin och ta tag i det? Isf:
- Om klockan är köpt utomlands vem står för fraktkostnad? Är garantin ens giltig om varan skadas under ex. frakt mellan två privatpersoner?
- Kompenseras köparen om denne behöver vänta några veckor/månader på att en reparation ska bli klar?
- Upphävs köpet och säljaren får fixa till den och därefter lägga ut den till försäljningen igen?
Nyfiken på hur många tänker kring detta.
(Ber om ursäkt ifall frågan har ställts innan)
Om klockan kommer fram trasig vad händer då?
- Är det säljarens ansvar eller köparens?
- Ska köparen då utnyttja garantin och ta tag i det? Isf:
- Om klockan är köpt utomlands vem står för fraktkostnad? Är garantin ens giltig om varan skadas under ex. frakt mellan två privatpersoner?
- Kompenseras köparen om denne behöver vänta några veckor/månader på att en reparation ska bli klar?
- Upphävs köpet och säljaren får fixa till den och därefter lägga ut den till försäljningen igen?
Nyfiken på hur många tänker kring detta.
(Ber om ursäkt ifall frågan har ställts innan)