• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En klocka är inte bara en klocka - paketöppning

En bra historia som exemplifierar hur en vacker sak kan representera så mycket mer än utmärkt estetik och ingenjörskonst, nämligen en känsla som knyter oss samman med viktiga personer, relationer och upplevelser i våra liv. ⏱⚙️

Det är precis sådana berättelser kring klockor som fascinerar och inspirerar mig även om jag naturligtvis hade önskat dig klockan utan personlig tragedi och efterföljande arv.
När man når en viss ålder så är det nog så att man börjar tänka på sitt eftermäle och samtidigt börjar tänka på hur man kan belöna sig själv för att man nått så långt i livet. Denna klocka är naturligtvis riktigt fin, men vad det egentligen handlar om är vad den symboliserar för dig, och andra i samma situation.

Tack för en trevlig berättelse, en liter tår kom nog också. Stort grattis till en underbar klocka.

Beklagar förlusten, fint sätt att hedra honom på. Stor tummen upp för klockan :happyhappy:

Starkt av din fru att ha den synen på arvet och att det skulle få stanna som just ett arv.
Bra val av klocka och mycket roligare att behålla en pryl i from av minne än att betala av ett lån!

Ofta gör man kanske klockor större än livet.
Men i denna paketöppning känns det som om livet och klockan blir till ett.

Stort Grattis!

Först av allt vill jag beklaga att din far gick bort, men på detta sätt kommer du alltid att äga ett påtagligt minne av honom.
Klok och inte minst förstående fru du har förresten !
Stort grattis och tack för att du delade med dig av både historia och paketöppning.
Fridens liljor :)

Jag beklagar förlusten av din far. Det var en väldigt rörande berättelse och jag stämmer in i kören som hyllar din fru och hur hon verkligen har förståelse för det som spelar roll här i livet, (nu menar jag inte klockor utan minnet av din pappa och att det är så pass viktigt att förvalta). Jag tror att ju äldre man blir desto viktigare blir det att stärka upp banden med det som har varit innan...personer, platser och händelser.

Förhoppningsvis kan klockan längre fram få samma betydelse för dina barn, och kanske ytterligare ett snäpp i och med att det är du som har burit den.

Tillbaka
Topp