• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En klocka istället för en fika. Ja tack.

mps

Cartier
Bara jag som är såld på alla dessa småroliga, udda och bortglömda uren?
De kan kan ropa in från Tradera för kostnaden av en dubbel espresso och bagel i storstaden.
Enkla, stilrena saker som bara tickar på.
Charmiga med sin bulliga plexis, skimrande tavlor och en kvalitet som sparkar skiten ur damens "lyxiga" parfymklockor.

Hittar flera varje dag jag vill ropa in men får behärska sig :eek:
Mer prisvärda impulsköp kan man nog inte göra.
 

Bilagor

  • DSC01847.JPG
    DSC01847.JPG
    179 KB · Visningar: 331

Moorflax

Patek
2-Faktor
Lite extra roligt var det ju när jag sa till frun att jag köpt ny klocka.
Himlandet med ögonen kändes igen men innan hon hann säga något så sa jag priset. ;)
 

mps

Cartier
Fick samma reaktion när jag ropade in en och sa det till en jobbarkollega.
123:- för en kvalitativ 60/70tals Made in India klocka :chicken:
 

PCB

Audemars
tycker ofta att det är de billiga uren som känns roliga,
man har liksom inte dom förväntningarna på dom,och ofta överraskar dom i kvalitet och känsla
 

Connor94

Omega
Ja jag antar det. Hon har ännu inte förstått hur dyr den rackarn var ;-)
Inte för att vara en tråkmåns men Casio klockorna som är så billiga brukar oftast vara fake, köpte en sådan från tradera som var tok fejk. Fick pengarna tillbaka och fick behålla klockan bara jag inte gav han en tumme ner på hans betyg.

Sjukt ändå att folk ens orkar producera fake klockor som kostar 400-600kr.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Inte för att vara en tråkmåns men Casio klockorna som är så billiga brukar oftast vara fake, köpte en sådan från tradera som var tok fejk. Fick pengarna tillbaka och fick behålla klockan bara jag inte gav han en tumme ner på hans betyg.

Sjukt ändå att folk ens orkar producera fake klockor som kostar 400-600kr.
Jo jag har förstått att de kan vara fake. Chansade lite såklart. Är de fake så får de ju en stor nedåttumme....
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
Mekaniska alltså? Hur är kvaliteten på dessa? I paritet med priset kan man förmoda? ;)
Jag har ägt några stycken HMT genom åren och dom håller förvånansvärt hög kvalitet faktiskt. Finns en uppsjö med relumade ex från 70-talet bla Jawan och Janata gammal krigsmateriell från konflikten med Pakistan, har du tur hittar du ett ej refurbished och ej relumat exempel och dom kan vara ganska mysiga.
 

CyberAndre

Cartier
Superhäftigt!!!!
Alltså, det är bara verkligen klocknördar som vältrar sig i dessa fynd. Vi förstår!
Man försöker informera en oförstående värld om klockdyrgripar hela tiden, men de förstår inte oss.
Om det bryr jag mig inte.
 

Sorubim

Audemars
Inte för att vara en tråkmåns men Casio klockorna som är så billiga brukar oftast vara fake, köpte en sådan från tradera som var tok fejk. Fick pengarna tillbaka och fick behålla klockan bara jag inte gav han en tumme ner på hans betyg.

Sjukt ändå att folk ens orkar producera fake klockor som kostar 400-600kr.
Nu blir man ju nyfiken. Bilder?
 
Topp