• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En liten minigtg med 80-talisten..

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jokkmokkswe skrev:
80talisten skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Jag skojade lite, chill. Hade faktiskt en smiley och då ska man ta det med glimten i ögat. :)
Det är säkerligen en bra klocka och dumt bara jämföra med t ex Longines då de kanske inte spelar i samma liga. Men varför skall man jämföra klockor rakt av, vi är skapt olika och smaken är som baken, delad.
Om du ska bli arg, hoppa på de som rakt ut här i tråden säger den är skit.
Okej jag missuppfattade... :) jo visst är det så som du säger, i det här fallet (för min del) är känslan av klockan eller "hur den talar till mig" viktigare än en perfekt klasp, och att förmedla en känsla till mig som ägare gör verkligen MM300, och det är skälet till att jag älskar klockan som jag gör :)

Hehe, dom som säger att den är skit vet inte vad dom pratar om ;)


Känslan och kärleken till klockor delar vi säkert, men jag känner mig som Sydkorea/USA och ni Seiko grabbar som Nordkorea, kanske inte världens mest PK jämförelse. Sedan gillar ju vissa att provocera här inne, ta nu denna tråd med en nypa salt. Den ser ju iaf fin ut på bild! :p
Nja jag är väl inget äkta Seiko fanboy i den bemärkelsen, visst slagsida för Seiko har jag men jag är öppen för allt annars! Så ingen Nord/Sydkorea grej för min del. :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Re: Sv: En liten minigtg med 80-talisten..

Verkar som ni hade trevligt. Vilken klocka är 80-talistens?

Spencer66 skrev:
En riktigt trevlig ung man!

8C61B7EA-8ABF-40CE-8099-D9F243AD5965-1075-000001153FB6B747_zps2686f838.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Rätt intressant hur tongångarna går här. Varje gång en tråd om Seiko/GS kommer upp på TRF eller liknande forum så tävlar folk om att trycka ner Rolex etc. och lyfta Seiko. Känns som en politiskt korrekt sak att göra.

Känns som att de riktiga känslorna kommer fram på KS. :)
 

Smulan

Rolex
Zed skrev:
Rätt intressant hur tongångarna går här. Varje gång en tråd om Seiko/GS kommer upp på TRF eller liknande forum så tävlar folk om att trycka ner Rolex etc. och lyfta Seiko. Känns som en politiskt korrekt sak att göra.

Känns som att de riktiga känslorna kommer fram på KS. :)

Kan det vara så att Seiko leder utvecklingen? med extrema med GS-verk och GPS-Astron-klockor som en del stör sig på ?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Ingen äkta Seiko fanboy...? Någon mer än jag som ser humorn i kontrasten mellan texten och signaturen? ;-)
 

Bilagor

  • Skärmklipp.GIF
    Skärmklipp.GIF
    42.2 KB · Visningar: 361

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
JoberMan skrev:
Ingen äkta Seiko fanboy...? Någon mer än jag som ser humorn i kontrasten mellan texten och signaturen? ;-)
Haha okej då, men man kan ju vara ett Seikofan utan att ha behov av att trycka ner Rolex :) som Zed antydde tråden gjorde.
 

Isodor

Audemars
Smulan skrev:
Zed skrev:
Rätt intressant hur tongångarna går här. Varje gång en tråd om Seiko/GS kommer upp på TRF eller liknande forum så tävlar folk om att trycka ner Rolex etc. och lyfta Seiko. Känns som en politiskt korrekt sak att göra.

Känns som att de riktiga känslorna kommer fram på KS. :)

Kan det vara så att Seiko leder utvecklingen? med extrema med GS-verk och GPS-Astron-klockor som en del stör sig på ?

Vem stör sig på Seiko? Förstår inte riktigt.

Ni trissar ju upp er själva hela tiden tills det är bortom rim och reson.

Alla gillar olika, svårare än så är det inte. Visa lite förståelse än att komma med diffusa uttalanden som "leder utvecklingen" som knappast går att definiera.
 

Smulan

Rolex
Zenith skrev:
Smulan skrev:
Zed skrev:
Rätt intressant hur tongångarna går här. Varje gång en tråd om Seiko/GS kommer upp på TRF eller liknande forum så tävlar folk om att trycka ner Rolex etc. och lyfta Seiko. Känns som en politiskt korrekt sak att göra.

Känns som att de riktiga känslorna kommer fram på KS. :)

Kan det vara så att Seiko leder utvecklingen? med extrema med GS-verk och GPS-Astron-klockor som en del stör sig på ?

Vem stör sig på Seiko? Förstår inte riktigt.

Ni trissar ju upp er själva hela tiden tills det är bortom rim och reson.

Alla gillar olika, svårare än så är det inte. Visa lite förståelse än att komma med diffusa uttalanden som "leder utvecklingen" som knappast går att definiera.

Men du mig med Ni? Jag är rätt ny i klocksvängen men ett soldrivet "atomur" på armen som visar rätt tid automatiskt över hela världen är väl unikt i konsten att mäta tid? Eller kvartsur som högfrekvent kompenserar för omgivningstemperaturens inverkan? Min två ören :D


"Snälla, sluta jämföra Omega mot Seiko, jag börjar känna mig smutsig :( :) "

"En Seiko är en Seiko.....oavsett prislappen!"
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Davvan skrev:
En Seiko är en Seiko.....oavsett prislappen!
Ja? Det är väl klart. De kan ju inte gå och bli ett annat märke... :lol: det är det som gör Seiko till just Seiko, dom är nog ganska ensama om att kunna tillverka från budget till highend utan att behöva skämmas, Citizen och Orient är ju även de japanska tillverkare som försökt samma sak men man kan nog säg att dessa inte kommit i närheten av vad Seiko åstakomit där :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Vad hände egentligen med den där recensionen?

Kort kan jag säga, en granne som äger två Seiko fick frågan, vad kostar den? Han svarade 3500 kronor efter fingrat på den. Vill inte släppa för mycket innan seriös revidering gjorts men kan säga följande: länken är extremt racklig, låset är pressad plåt och av samma kvalle som 1500 kr Seiko. Boetten känns inte skarp och helhetskänslan saknas. Jag hade jätteförväntningar och ärligt lite sugen när Molle släppte den. Nu i efterhand kan jag säga att ingen klocka jag fingrat på för 20 tusen har känts så billig. Om urverket är bra eller ej kan jag självklart inte uttala mig om. Utgår från att det är riktigt bra. Casing och länk var dock inte 23 tusen värt..

vet inte om detta var "full review" eller inte dock.
 
Topp