Övervägde om detta passade mer in in i lifestyle eller inte men jag tror majoriteten av oss använder oss av paypal när vi handlar varför denna tråd säkerligen får mer uppmärksamhet här.
Jag har alltid använt mig av paypal när jag handlar, både av nätbutiker samt av privatpersoner (t.ex när man köper av någon i ett annat land än Sverige). Jag har alltid då trott att jag varit skyddad av paypal, framförallt när det står i deras avtal att man har ett starkt köparskydd där dom bl.a betalar hela summan tillbaka om det är så att du inte får någon vara. Jag har även sneglat på det finstilta , men ser inte något som skulle motsäga detta.
Nu hände det olyckliga och jag beställde en vara jag aldrig fick. Försökte lösa det med nätbutiken som totalt ignorerar mina mail. Kontaktar postbolaget (i detta fall DPD) som medger att dom slarvat bort paketet och hänvisar mig till försäljaren. Återigen flera mail utan svar.
Kontaktar paypal och räknar med att få hela summan tillbaka.
Får här till svar att dom nekar min förfrågan och hänvisar till att försäljaren har postat ett spårningsnummer till ett paket där det står min adress och att dom är nöjda med detta. Har försökt ringa paypals 020 nummer men dom totalt ignorerar frågan när man tar upp deras köparskydd, får endast samma monotona robotaktiga svar där dom säger att, "försäljaren har påvisat att ett paket har skickats".
Så tänk på detta i framtiden. Så länge ett paket skickas, så skiter paypal blankt i vart paketet har tagit vägen och du har inget som helst köparskydd från paypals sida trots att detta anges i avtalet.
Jag har alltid använt mig av paypal när jag handlar, både av nätbutiker samt av privatpersoner (t.ex när man köper av någon i ett annat land än Sverige). Jag har alltid då trott att jag varit skyddad av paypal, framförallt när det står i deras avtal att man har ett starkt köparskydd där dom bl.a betalar hela summan tillbaka om det är så att du inte får någon vara. Jag har även sneglat på det finstilta , men ser inte något som skulle motsäga detta.
Nu hände det olyckliga och jag beställde en vara jag aldrig fick. Försökte lösa det med nätbutiken som totalt ignorerar mina mail. Kontaktar postbolaget (i detta fall DPD) som medger att dom slarvat bort paketet och hänvisar mig till försäljaren. Återigen flera mail utan svar.
Kontaktar paypal och räknar med att få hela summan tillbaka.
Får här till svar att dom nekar min förfrågan och hänvisar till att försäljaren har postat ett spårningsnummer till ett paket där det står min adress och att dom är nöjda med detta. Har försökt ringa paypals 020 nummer men dom totalt ignorerar frågan när man tar upp deras köparskydd, får endast samma monotona robotaktiga svar där dom säger att, "försäljaren har påvisat att ett paket har skickats".
Så tänk på detta i framtiden. Så länge ett paket skickas, så skiter paypal blankt i vart paketet har tagit vägen och du har inget som helst köparskydd från paypals sida trots att detta anges i avtalet.