• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En och samma klocka för livet

Hade nog valt en vit Aqua Terra 38mm; vattentät, lagom stor, snygg på bracelet, läder och nato osv., går att dressa upp och ner, inte så ofantligt dyr att man inte vill ha den på sig i vissa lägen men fortfarande en "väldigt fin" klocka. Får sätta en påminnelse att komma tillbaks till den här tråden om 10 år och se om åsikten ändrats 😅
PXL_20230920_082710673.jpg

Tror att jag hade gått med Tudor BB36, med blå tavla. Den blå tavlan gör den något mer spännande.

Den passar precis lika bra till t-shirt och badbrallor som till kostym, och glider dessutom in under skjortärmen utan problem. Den är robust, vattentät till 150 m och drar inte till sig onödig uppmärksamhet. Den är heller inte jättedyr, så man kan ha den i alla situationer utan att oroa sig. Den är även relativt billig att serva och kommer troligtvis vara enkel att hitta delar till under en lång tid framöver. Dessutom tycker jag den bara blir snyggare ju mer den slits, så inget man behöver vara så rädd om.

Sist men inte minst tror jag 36 mm kommer stå sig bra över tid - tidlöst och klassiskt.

Bilagor

• IMG_2034.jpeg
    IMG_2034.jpeg
    864.8 KB · Visningar: 11
Tillbaka
Topp