• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En snabb fråga mitt i natten...

BadkarsPiraten

Vacheron
P333-Omega_1.jpg


VS

22218000-500x500.jpg



???



Isåfall den första.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
22218000 är quartz, dock finns det utseendet i automatiska versioner också.
Annars är det ju utseendet som skiljer, finns inget bättre eller sämre är snarare smaksak vilken modell man tycker är snyggast. Själv gillar jag blåa klockor och föredrar nog typsnittet på vridringen på den senare, men är högst subjektivt.
 

mps

Cartier
Första.
Den har en betydligt mer stilren länk.
Svart är alltid svart. Kommer alltid funka till allting.
Visarna är snyggare.
Kronorna med de finare "tänderna" ser mer arbetat och rejält ut.
Sedan är det snyggare med samma färg på all text på tavlan så som det är på den svarta.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
2254 utan tvekan. Stilren och tidlös.
Bond-seamastern har i stort sett varenda student på Östermalm.
 
Ställer du 2254.50.00 mot 2531.80.00 är det väl hugget som stucket. Ikoner båda två, just 2531.80.00 var modellen som på egen hand förde Omega genom 90-talet och är den bäst säljande modellen i företagets moderna historia (i produktion år 1993-2006).

I ditt fall är det dock kvartsvarianten av efterföljaren (2220.80.00 med co-ax verk) som du funderar över och då är valet givet; 2254.50.00 av den enkla anledningen att livet är för kort för batteridrivna klockor.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ställer du 2254.50.00 mot 2531.80.00 är det väl hugget som stucket. Ikoner båda två, just 2531.80.00 var modellen som på egen hand förde Omega genom 90-talet och är den bäst säljande modellen i företagets moderna historia (i produktion år 1993-2006).

I ditt fall är det dock kvartsvarianten av efterföljaren (2220.80.00 med co-ax verk) som du funderar över och då är valet givet; 2254.50.00 av den enkla anledningen att livet är för kort för batteridrivna klockor.

Vänligen
Forumets undersköterska

Bra svar som vanligt ang omega från dig :) vad sitter du på för omegor idag?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
2254 är mitt val (har en själv) Den blå var länge den klockan jag ville ha men min smak har ändrats. 2254 är mer tidlös och stilren och jag har inte tröttnat på den ännu trots att jag haft den i många år nu.
image.jpg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
2254 givet. Det är den näst snyggaste dykaren de gjort i modern tid enligt mig. Det finns dock en trevligare med likadan(?) tavla. 2455.50.
Lånad bild:
OMG2432F.JPG
 

Biffbert

Cartier
Blå fast automat givetvis, var nöjd med den när jag hade en :)
Byt dock ut länken mot något som är snyggt istället för fult bara.
 

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Ställer du 2254.50.00 mot 2531.80.00 är det väl hugget som stucket. Ikoner båda två, just 2531.80.00 var modellen som på egen hand förde Omega genom 90-talet och är den bäst säljande modellen i företagets moderna historia (i produktion år 1993-2006).

I ditt fall är det dock kvartsvarianten av efterföljaren (2220.80.00 med co-ax verk) som du funderar över och då är valet givet; 2254.50.00 av den enkla anledningen att livet är för kort för batteridrivna klockor.

Vänligen
Forumets undersköterska

Hej, jag är hittills väldigt nöjd med min 2254.50 och är nyfiken på hur den marknadsfördes lite mer i detalj, historik o s v. Kan du tipsa om någon bra sida eller djuplodande tråd i ämnet?
Tacksam för tips
Anders
 
Topp