• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En udda fågel från Rolex, paketöppning!

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattisgrattis, kul med en lite udda sak och den är vacker som sommargryning! Bra kämpat...
 

poormans

Rolex
alltid trevligt med thunderbirds/turnographer det är ju en doldis i datejust linjen trots att de fanns med väldigt länge sista turnograph modellen utgick väl för några år sedan

jag har haft en likadan 1625 i stål/guld med cert för några år sedan och alldeles nyligen en plexi turnograph 16253 med cremefärgad boilergauge tavla (såldes här på KS)

har faktiskt en 1625 i stål/vitguld på g just nu, bilder kommer

cheers
christian
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Fantastisk!
Helt rätt val av sommarstekig Rolex, 36mm och guld är obligatoriskt:)
Hur upplevs den jmfr med Datejust, med tanke på annan bezel?

Tack! Nja något större kanske? Men ingen superstor skillnad skulle jag nog inte påstå att det är. Har visserligen inte ägt någon annan DJ än denna,

Fantastisk sommarklocka! Du råkar inte ta examen i Norrköping föresten?

Tack! Nej i huvudstaden faktiskt!



Som sagt i ursprungsposten, tanken med denna var inte "examensklocka" men den landade 1,5v försent så blev bra timeat till redovisningsdagen :) Med det sagt lär den inte graveras!

Får satsa på något nytt till diplomceremonin i Stadshuset i höst istället..
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Sådärja, den var ju mycket riktigt hur cool som helst!
Grattis till klockan och stort grattis till examen!
 

Tias.F

Cartier
Grattis i dubbel bemärkelse, och välkommen till byggsvängen. Är själv byggingenjör sedan 7 år tillbaka :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Något allvarligt?

Jag ligger just nu i prisdiskussion med dem ang en panerai
Nja, dom sa att klockan skulle vara tät, vilket den inte var. Sen satt vridringen som berg och gick ej att vrida, vilket berodde på trasig glasring under som kostade en del.
Annars gick klockan enligt Rob väldigt bra med bra amplitud osv vilket var positivt. Men det kostade en slant att göra iordning klockan och har ej hört något från säljaren sen jag skickade mailet i onsdags om vad som var gjort och frågade hur vi skulle gå tillväga med ersättning osv..
 

Onelund

Rolex
Nja, dom sa att klockan skulle vara tät, vilket den inte var. Sen satt vridringen som berg och gick ej att vrida, vilket berodde på trasig glasring under som kostade en del.
Annars gick klockan enligt Rob väldigt bra med bra amplitud osv vilket var positivt. Men det kostade en slant att göra iordning klockan och har ej hört något från säljaren sen jag skickade mailet i onsdags om vad som var gjort och frågade hur vi skulle gå tillväga med ersättning osv..

aha trist, ja då håller jag mig lugn tills jag vet hur det går för dig, har ingen lust att sponsra någon som inte kör fair play
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
aha trist, ja då håller jag mig lugn tills jag vet hur det går för dig, har ingen lust att sponsra någon som inte kör fair play
Jag påttalade felen direkt för dom och dom erbjöd sig stå för kostnaden för justering av ena ändlänken som var lös, men urmakaren stötte på mer problem under tiden, så får se hur det löser sig!
 

paradis

Audemars
Uhrenkapital, är väll ett rätt så stor företag, lite konstigt att dom inte går igenom sina klockor innan dom säljer dom.Hoppas att dom betalar.............
 
Topp