• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En uppackning till.

Jag testade ju Everest så nu får någon annan stå för läropengarna :)

Sitter skönt på armen och blir varken klibbiga eller samlar damm, lite styvt i början men mitt röda som jag haft i ett år känns mjukare. Stor skillnad mot silikonband.

Intressant, det är så jag gillar gummi. Ogillar när det är mjukt, klibbigt och inte har någon stadga. Får se om det verkligen är värt stålarna, finns ju faktiskt en hel del fina band långt under priset.

Intressant, det är så jag gillar gummi. Ogillar när det är mjukt, klibbigt och inte har någon stadga. Får se om det verkligen är värt stålarna, finns ju faktiskt en hel del fina band långt under priset.

Man betalar ju en hel del för att slippa glipan mot boetten.

• Like
Reactions: Wii
Är det lika skönt som snyggt?

Jag tycker att det är väldigt bekvämt. Det är ju svårt att beskriva hur det känns, men det är ganska hårt och torrt (man blir inte svettig och det glider mot skinnet istf att klibba fast) och samlar inte alls på sig damm. Påminner lite om gummit i ett bildäck.

När det gäller komforten så är knepet att få till rätt längd om man kör med Rolexclaspen, annars hamnar klaspen på sidan av handleden och det, i kombination med ett rätt hårt armband gör det väldigt obekvämt. Men får man bara till claspen precis på undersidan av handleden så är det bekvämare än länken tycker jag.

Här kommer två snabba bilder jag tog på min idag på morgonen. Det jag gillar med RubberB till Milgaussen är att man får bort en helt del av det polerade stålet och att det matta svarta gummit matchar den matta urtavlan jäkligt bra. Hela klockan blir med "mattsvart" istället för massor av blankt och bara en mattsvart urtavla.

Snyggt som fan till milgaussen är det i alla fall. Gav dock upp att få på mitt. Det gick bara inte. Får köpa ett nytt.

Välkommen till klubben !
OuwaNvE.jpg

Snyggt som fan till milgaussen är det i alla fall. Gav dock upp att få på mitt. Det gick bara inte. Får köpa ett nytt.

Det finns vad jag vet två generationer av RubberB. Jag köpte mitt beg och jag tror det är den tidigare varianten. Jag kollade precis och det har nummer M102. Det var lite småknepigt men jag lyckades få dit det utan att ha någon annan som hjälpte till.

Det finns vad jag vet två generationer av RubberB. Jag köpte mitt beg och jag tror det är den tidigare varianten. Jag kollade precis och det har nummer M102. Det var lite småknepigt men jag lyckades få dit det utan att ha någon annan som hjälpte till.

Ja, styrkt av vårt snack i en tidigare tråd gav jag mig fan på det. Men tro mig. Det går inte. Vilket jag inte riktigt kan förstå. Mitt är rätt nytt, beställde det för ett halvår sen. Gick på tre sek att få på subben.

Tillbaka
Topp