• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En video säger mer än tusen bilder

Ronnie

Rolex
Utmanar alla att presentera klockor här med hjälp av videofilmning!
Detta för att ge en uppfattning om hur klockan verkligen ser ut i olika vinklar och utan att någon favoritvinkel valts för ett stillbildsfoto. Dessutom vore det kul att översvämma YouTube med realistisk videodokumentation av en jäkla massa klockor!
Gärna naturligt/vardagligt ljus förstås.

Film och klippning är gjort i en handvändning med exempelvis iPad, iMovie och Youtube, som i mitt fall. Jag presenterar: min samling 21/2 2016 på sisådär 50 sekunder.

Tryck på pilen och sen "..." För att öppna i YouTube, så verkar det bli mycket högre bildkvalitet, åtminstone på iPad.
 
Senast ändrad:

SimonJE

Omega
Utmanar alla att presentera klockor här med hjälp av videofilmning!
Detta för att ge en uppfattning om hur klockan verkligen ser ut i olika vinklar och utan att någon favoritvinkel valts för ett stillbildsfoto. Dessutom vore det kul att översvämma YouTube med realistisk videodokumentation av en jäkla massa klockor!
Gärna naturligt/vardagligt ljus förstås.

Film och klippning är gjort i en handvändning med exempelvis iPad, iMovie och Youtube, som i mitt fall. Jag presenterar: min samling 21/2 2016 på sisådär 50 sekunder.

Tryck på pilen och sen "..." För att öppna i YouTube, så verkar det bli mycket högre bildkvalitet, åtminstone på iPad.
Vem försöker du lura din busunge? ;)
 

Ronnie

Rolex
Kanske är det ett plus för formatet att urets skönhet måste kunna verka på betraktaren trots tömda Yoggi Samoa Mini och sopsäckar i bakgrunden?

Jag beundrade exempelvis länge layouten på Piagets nya, tunna ur på diverse forum, tills jag fick se dem på NK och tyckte att de såg ut som ingenting. Kanske hade bråte i bakgrunden och okänsliga kameravinklar gett mig en mer realistisk bild av nämnda ultratunna dinkelinkor.
Det finns så många ur som ser ut som ingenting när man väl får syn på dem i verkliga livet!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Enda jag kunde tänka på var Willys. Utmanar dig att tänka lite på miljön kring din film och redigeringen innan du lägger upp den, detta var för bedrövligt. Bättre du varit utomhus eller i köket, ett foto eller en film är beroende av en "ren" miljö när det kommer till att visa upp "objekt" som tillexempel ur.
 

Ronnie

Rolex
Ja. Det kanske vore klokt att köra på svenska om man vill ha en en trogen publik. Är inte så sugen på att stänga ute andra vloggare från att förstå och kommentera bara. Vi får se vart det bär. :)
 

Nors

Omega
Utmanar alla att presentera klockor här med hjälp av videofilmning!
Detta för att ge en uppfattning om hur klockan verkligen ser ut i olika vinklar och utan att någon favoritvinkel valts för ett stillbildsfoto. Dessutom vore det kul att översvämma YouTube med realistisk videodokumentation av en jäkla massa klockor!
Gärna naturligt/vardagligt ljus förstås.

Film och klippning är gjort i en handvändning med exempelvis iPad, iMovie och Youtube, som i mitt fall. Jag presenterar: min samling 21/2 2016 på sisådär 50 sekunder.

Tryck på pilen och sen "..." För att öppna i YouTube, så verkar det bli mycket högre bildkvalitet, åtminstone på iPad.
Vilken redig samling :)
 
Topp