• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En vit avhållsam januari - Vilka klarar av att ha samma klocka hela januari?

Då är nog inte den här tråden något för dig. Du får starta en egen nyårstråd typ:
"2018! 30 klockor på 30 dagar" :)
Annars kan man ju byta klocka varje timme? Lite jobbigt om man är på en arbetsplats, men kanske något att prova en helg? Det skulle nog reta gallfeber på en och annan "respektive" att ställa klockan att ringa varje timme för klockbyte? Inte minst mitt i natten?

24 timmar, 24 klockor, en klocka varje timme!

Jag har ju inte direkt 24 "bättre" klockor, så då skulle man få plocka fram hela armadan med Casio och kanske även gå på klockorna från övriga familjemedlemmar.

Varför inte?

Detta är väl inget rehabcenter? :D
Detta är ett forum där vi mer eller mindre är beroende. Så då vill man spela ut sitt beroende. Jag lovar att köpa minst en klocka till under januari. :cigar:
När soss hämtar mig för mina barn far illa pga mina klockor så är jag på ;)
Men tråden är kul och jag ska följa och se hur många som inte är OWG som faktiskt har disciplinen.
Jag hade bestämt klockan jag tänkte köra men jag är nära att "åka dit" redan idag, så min försöksperiod börjar inte så bra!

Hämtar min speedy PRO 3e Jan. Misstänker den får mkt handledstid, skall ju prova en del remmar på den också. Måste jag då vara klocklös 1-2e?
Nja, det räcker inte. Men om du gör en utskrift av klockan och sätter den runt handleden 1-2 jan är det ok.

Fan kugghjul, kunde inte alla dina inlägg vara av den här kalibern - grymt kul ide! Kudos!
Tack! Som alla genier är jag lite ojämn, men tyvärr kan jag inte ta ansvar för när den breda publiken inte förstår briljansen i allt jag gör!
pp.jpg

Det går att göra det, men endast om man inte tänker på det. Gör man däremot en grej utav det, att man blir medveten om det och går runt och tänker på det - så blir det desto jobbigare! Sen, så varför skulle man vilja plåga sig själv på det sättet? Sadomasochister undantaget.

Det är som att andas. Att andas tar de flesta för givet och vi gör det av bara farten, men om vi skulle börja tänka på varje andetag vi tog så skulle det varit väldigt påfrestande.

En vit månad från alkohol är desto lättare som @Stefan S sade, tro mig, är inne på min 114:e månad i sträck nu :rolleyes:

Uppdatering: I den ursprungliga idégivarens vänskapsgäng väljer de "klockan" åt varandra. Så låt gärna en god vän välja klocka åt dig!

Tror man skulle åka in på psyket om man va tvungen att ha samma klocka i en månad.. knappt man klarar av att Inte flippa ett ur på en månad :p

Om det innebär att bara äga en klocka i taget så, no problems. Nu flippade jag iofs en Aerospace den 4:e och skaffade i samma veva min Avenger som är min enda klocka. Klarar inte psykiskt av att äga fler klockor samtidigt längre, jag har försökt:D.
Inte ofta man får känna sig unik men här på KS gör jag fan det:rolleyes:
A9F5C6C7-78D1-4DC1-9D06-92AC9C72EDCF.jpeg

Om det innebär att bara äga en klocka i taget så, no problems. Nu flippade jag iofs en Aerospace den 4:e och skaffade i samma veva min Avenger som är min enda klocka. Klarar inte psykiskt av att äga fler klockor samtidigt längre, jag har försökt:D.
Inte ofta man får känna sig unik men här på KS gör jag fan det:rolleyes:
A9F5C6C7-78D1-4DC1-9D06-92AC9C72EDCF.jpeg
Jag är lite inne på samma linje. Helt ok att äga 2 klockor. Men nu är jag sugen på en tredje men det är nånting som tar emot att äga flera stycken... Jag är nog ganska mycket av en owg trots allt.

Avrapportering: Jag lyckades hålla mig till den 10:e. Dvs i ungefär 7 dagar.

Archie Luxury dvs Paul Pluta klarade kortare än det, han har redan sålt "sin" klocka och har redan fått ersättaren (nu med svart urtavla). Hans andra vänner höll ut lite längre men de klarade inte en hel månad de heller.

Klarar ni inte 1 månad? Det är riktigt illa...Ni måste vara sjuka stressiga i själen :D
Släpp det, och tänk inte så mycket på klockor. Finns så mycket annat i livet :)
Själv har jag haft min seadweller på handleden sedan 2,5 år, varje dag, till och med när jag sover. Ja det är sant, och jag känner ingen ångest eller likadant. :)

Tillbaka
Topp