• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En "Winder" fråga..

Kanske kommer med en dum fråga här. Och jag har faktiskt sökt på forumet men inte hittat svaret.

Jag har precis köpt mig en ordentlig winder. Mycket nöjd med den. Rätt stor modell.

Mitt problem är att klockorna många gånger inte passar på kuddarna i windern, när det rör sig om band är det inga problem. Men länkarna är många gånger för långa för att sitta korrekt på kudden som sedan snurrar.

Jag har försökt justera det lite på lite olika sätt men inte med tillräckligt bra resultat. Vissa klockor känns även för topp-tunga när dem sitter på kudden, som att hålet där kudden ska ligga inte är tillräckligt djupt.

Någon som sitter på något råd eller tips man kan använda sig av?

@ScubaKing
Babushka-kuddar kanske kan hjälpa? :) :)

https://www.ebay.com/itm/PU-Leather...533603?hash=item33defe3463:g:k40AAOSwgeBaUDno
s-l500.jpg

Så här har jag löst det. Dels passar inte klockorna helt hundra på kuddarna, dels finns det risk att de stöter mot och repar varandra.
En madrass har fått sätta livet till. Det är alltså en skumplastbit som ser ut som ett "L" från sidan och är lika stor som originalkudden själv. Lägger den på kudden innan jag spänner fast klockan. Funkar hur bra som helst.
20180516_224009.jpg

Tillbaka
Topp