Ett slitsamt göra...men ibland så går det att fynda! Denna t ex och på GF-länkMåste börja gå på loppis, känner jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett slitsamt göra...men ibland så går det att fynda! Denna t ex och på GF-länkMåste börja gå på loppis, känner jag.
Du är verkligen kär i den där!!!
Japp! Mycket nöjdDu är verkligen kär i den där!!!![]()
Ös på bara!!!Japp! Mycket nöjdhoppas bildbombandet är ok, den är jäkligt go att fota
![]()
Den förtjänar definitivt en länk i "rätt" storlek! Fila ner, säger jag!Ny länk i BoR-stil – slimmad men snygg
Jag funderar på att fila ner ändlänkarna från 18mm till 16mm och använda på min mindre Tissot (se bifogad bild) men detta funkar ändå okej. Vad tycker ni? Behålla som den är eller meka litegrann för att även få en snygg länk till mindre klockor?
![]()
Nogle Seamaster 30
![]()
![]()
Det där var riktigt stiligt! Länkarna ser ju som gjorda ut för klockorna, är det original?
Jag skulle nog kollat på en ny länk... vips så vill du ha länken till en klocka som är 18mm och då är du fukkad!Snabb fråga: Vad använder man för fil för att fila ner ändlänkar? Ska fila från 18mm-16mm så det kommer väl ta en liten stund antar jag. Men har ingen som helst aning vilket verktyg man bör använda![]()
Funderade lite över det där men valde ändå att köra på. Har redan börjat fila så ingen återvändo nuJag skulle nog kollat på en ny länk... vips så vill du ha länken till en klocka som är 18mm och då är du fukkad!
Vanlig bågfil?Funderade lite över det där men valde ändå att köra på. Har redan börjat fila så ingen återvändo nuDock med en nagelfil i metall vilket inte verkar vara det bästa alternativet..
Hehe du fick ta bort länkbit som egentligen inte ska gå att ta bort alltså? Känner igen de där. Även mitt i nattenDåså, ännu en länk som behövde kortas. Undersökte den i början och tänkte "detta kommer aldrig att gå"... Men nu, någon timme och några sår i fingrarna senare (och så klart mitt i natten) sitter den perfekt! Lyckades på något sätt få spännet mitt i prick i mitten på handledens undersida vilket är otroligt tillfredsställande
![]()
![]()
Jag skulle nog filat den där.Ny länk i BoR-stil – slimmad men snygg
Jag funderar på att fila ner ändlänkarna från 18mm till 16mm och använda på min mindre Tissot (se bifogad bild) men detta funkar ändå okej. Vad tycker ni? Behålla som den är eller meka litegrann för att även få en snygg länk till mindre klockor?
![]()
In the worksJag skulle nog filat den där.
Bara att köra på med fingerstyrka och en metallfil, eller köra försiktigt med en dremmel. (4 mm stål är ändå en del att jobba ner.)In the worksDock har jag inga verktyg hemma så måste hitta någon att låna av eller köpa vilket jag inte har tagit tid till ännu. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga heller, men har fått några tips här som kanske kan funka
Blir nog metallfil tror jag! Antar att man vill ha något finkornigt?Bara att köra på med fingerstyrka och en metallfil, eller köra försiktigt med en dremmel. (4 mm stål är ändå en del att jobba ner.)
Precis så. Men det gör det faktiskt lite roligare att använda länken sen när man tänker på vilket arbete som ligger bakomHehe du fick ta bort länkbit som egentligen inte ska gå att ta bort alltså? Känner igen de där. Även mitt i natten![]()
Enkelgradig blir perfekt. Blir jobbigt nog att hålla länken i styr om du inte har ett skruvstyckeInnan jag gör ett onödigt köp, nog borde det gå att fila ner med följande: https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/filar/filar-2000034829
? Eller är dubbelgradigt mer passande? Ifall någon har koll![]()