• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Er första stora konsertupplevelse ?

Två av de första, såg även Depeche Mode 1984 på Olympen i Lund, Simple Minds i Stockholm 1989 och Michael Jackson på Eriksbergsvarvet i Göteborg, 1988 tror jag det var😍
IMG_20220707_201753.jpg

Frank Zappa Johanneshovs isstadion 3 mars 1979.
Min sista kväll dom barn(fyllde 13 vid midnatt), satt på första raden och Ike Willis tittade ner på på mig från scenen när han sjöng Tryin' To Grow A Chin.
Åratal senare förstod jag texten om en 14-årig pojke men i efterhand känns det som Ike visste vad som väntade mig.
Se bif länk hur det såg ut då, ljudet är helt fel, Ike är killen i den stickade mössan(?).

https://m.facebook.com/Frank-Zappa-...eacherous-cretins-dead-girls/743712069945991/

Jag hade varit på typ Cafe 44 och liknande hak och kollat på punk- och rockband några gånger, men jag tror inte det gills som konsert direkt. Trots röj.

Min första riktiga konsert var Warren G på Gino 1995. G-funken var som störst just denna tid. Minns att det var halvbra, plus att vi var lite för fulla innan. 😀

Kiss, 19/11-83 på Hovet. Första stora spelning. Brukar undvika såna även om det på den tiden var svårt när alla bra band spelade på arenor.

Bästa (röjigaste) spelning jag varit på tror jag var Supersuckers på Gino -95 eller -96. Även Radiohead på samma lokal under samma år var bra men på ett annat sätt. Och Live, även dom på Gino, på promo-turne för Throwing copper. Gratisbiljetter, det var tider det. Gino ❤️

Nästa konsert blir Counting crows på Philadelphia i september tror jag. Och så Cure såklart, i oktober kanske. Förutom Bad religion, Saxon och Europe på Grönan då.

Circus Broadway i ett tält på Heden i Göteborg 1988. Eldkvarn, Thåström, Ratata och några gäster som jag inte minns idag. Sjukt kul.

Tillbaka
Topp