• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Erfarenhet av service av Omega

And12

Breitling
Ny på KS och tänkte återkoppla Omega service. Efter att nyligen köpt (genom KS) en Omega Seamaster PO 39,5 mm insåg jag att klockan inte gick enl. spec. Eftersom Nyman Ur ligger nära jobbet så kontaktade jag dem och blev ombedd att komma förbi. Så gjorde jag. klockan har 5-års garanti och jag trodde nog att klockan skulle ses över hos dem. Men det enda Nymans kunde göra var tydligen att skicka iväg den och dessutom ville dom ha betalt för administrationen. Jag valde att ta tillbaka klockan och göra det jag borde gjort från början, kontakta återförsäljaren Swatch Group. Beskedet jag fick när jag ringde dom var enkelt. Kom hit med klockan. Efter att lämnat in den vid deras service ställe vid Fridhemsplan förra veckan så fick jag igår tillbaka den inkl. driftprotokoll och ett litet trevligt resetui. Allt gick på garanti. Efter ett dygn verkar den ha en avdrift på mindre än 1s/dygn. bra jobbat Omega!
 

Bilagor

  • 194A339A-FA9D-4FC4-9A7B-E267F1DD744D.jpeg
    194A339A-FA9D-4FC4-9A7B-E267F1DD744D.jpeg
    510.1 KB · Visningar: 44
Det var bekvämt att besöka butiken men du vill inte betala för servicen/hjälpen med att ta in din klocka, registrera den, administrera mot swatch group samt försäkra frakten på klockan, kontrollera den när den är tillbaka samt ytterligare administration, dessutom på en klocka du inte ens köpt hos dom?
Vad var avgiften på ?
Visst dom kanske kan rekommendera dig att gå direkt till swatch group men att de vill ta en avgift om de ska hantera klockan är väl inte orimligt.

Nu har ju swatch group bestämt sig att hantera direktkontakt med privatpersoner också, både genom att många gånger erbjuda billigare service samt lösa garantier vilket i sig är bra, men det är ju inte alla agenturer/märken som gör det.
 

And12

Breitling
Det var bekvämt att besöka butiken men du vill inte betala för servicen/hjälpen med att ta in din klocka, registrera den, administrera mot swatch group samt försäkra frakten på klockan, kontrollera den när den är tillbaka samt ytterligare administration, dessutom på en klocka du inte ens köpt hos dom?
Vad var avgiften på ?
Visst dom kanske kan rekommendera dig att gå direkt till swatch group men att de vill ta en avgift om de ska hantera klockan är väl inte orimligt.

Nu har ju swatch group bestämt sig att hantera direktkontakt med privatpersoner också, både genom att många gånger erbjuda billigare service samt lösa garantier vilket i sig är bra, men det är ju inte alla agenturer/märken som gör det.
Handlar inte om vad som är bekvämt. Naturligtvis måste Nymans få betalt men är det 5-års garanti så blir det ju en fråga mellan AD och Omega. Eller brukar du betala Extra till Egiganten när du reklamerar en TV?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Skönt de löste sig smidigt, har väldigt goda erfarenheter av SG personligen! Toppenkillar/tjejer
 

And12

Breitling
Så kan det vara. Hur som helst, nu går klockan bra och jag är nöjd. Och nästa gång får det bli någon som är mer fokad på Omega. Nymans har nog annat fokus. Jag bara förutsatte att dom varAD efter samtal med dem. Man lär så länge man lever.
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Handlar inte om vad som är bekvämt. Naturligtvis måste Nymans få betalt men är det 5-års garanti så blir det ju en fråga mellan AD och Omega. Eller brukar du betala Extra till Egiganten när du reklamerar en TV?
Nymans är inte AD för Omega, så troligtvis är det därför dom ville ha betalt ;)

Annars håller jag med dig till fullo, går man med garantiärende till AD skall man inte betala något! oavsett vart klockan är utplockad.
 
Topp