• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ersättning för vanprydande ärr? Erfarenheter?

Jag fick 17k år 1997 för ett ärr i pannan, ca 3 cm dock väldigt tight. Syns i princip inte, tror det bara är min fru som noterat och frågat vad som hänt.

Önskar jag tänkt på detta som har knän och axlar fyllda av operationsärr. Har några fula såna på buken också. Sen några tusen ärr som inte kommut till genom sjukvården. Eftersom så gott som alla dessa uppstått till följd och på grund av långvarigt idrottsutövande så tänker jag A) wear em like medals och B) jag skyller mig själv. Med det sagt hade jag inte bangat några extra tuss in på klockkontot.

Du verkar ändå inte förstå.. men du är troligtvis deras drömkund idag.
Du raljerar över att jag inte skulle begripa vad? Jag skrev med innebörden att man givetvis ska få sin ersättning som man har rätt till enligt de villkor som var skälet till att man överhuvudtaget tecknade försäkringen. Ska man avstå det menar du? Låter märkligt i så fall. Att du tycker det är trams är ju helt ointressant för personen som tecknat försäkringen.

Cab verkar förväxla försäkringar med ersättning från det Allmänna. Två ganska olika saker. Det ena är väldigt tydligt vad premierna ska användas till - ersätta skador som omfattas i villkoren. Tycker man det är trams så tecknar man inte sådana försäkringar bara.

Jag fick ett ärr på hakan för säkert 10 år sedan. Det var ett överfall så det fanns en viss trauma-del också men den största delen var ärr ersättningen och den låg på 50 tusen nånstans. Ärret är 3-4cm på hakan. Ganska fult men litet. Gick via jobbets olycksfallsförsäkring eller nåt.

Jag flög in i en sån här med pannan före under en innebandymatch för 10-15 år sen.
IMG_4136.jpg
Fick ett ärr på 7-8 cm i pannan och fick en ersättning på nånstans mellan 15-20 000. Kunde antagligen ha överklagat, men på den tiden tyckte jag det var sjukt mycket pengar, så jag nöjde mig med ersättningen (plus att jag egentligen inte hade någon tanke på att begära ersättning förrän en kompis tipsade mig om att hans son hade fått ersättning för nåt litet ärr). Jag var dock tvungen att vänta 2 år innan jag kunde begära ersättning. Två intressanta saker att notera (som jag vill minnas):
1) Det framgick av beskedet från försäkringsbolaget att om jag hade varit kvinna hade jag fått högre ersättning eftersom det ansågs som "mer vanprydande" om jag hade varit kvinna (vilket förmodligen är helt korrekt, nu ser det ju bara "tufft ut":D)
2) Att ersättningen baserades också på vad det skulle kosta för att kosmetiskt fixa detta (typ laserkirurgi?).

Senast ändrad:
Fick 8000 efter en surfolycka. Minimalt ärr i ögonbrynet, kanske 4-5 stygn där det mesta täcks av ögonbrynet. Blev nästan besviken att ärret inte fortsatte ned över ansiktet, hade sett svincoolt ut!

Jag fick ca 8K för ett litet ärr på 3 stygn under ögat.
Jag var kaxig på krogen o fick så jag teg.
I förhör med polis och när jag pratade med försäkringsbolaget så ljög jag lite o sa att jag blev oprovocerat överfallen.
Hade det vart så att jag var onykter så hade jag fått mycket mindre eller inget alls.

Nu var det länge sedan(ca10år)
Men jag operera handen och fick ca ett 5cm långt ärr. Tog en bild innan och några månader efter. Har för mig att jag först fick runt 20k. Sen 1 år efter det fick jag en summa till typ lika mycket.

Jag fick ca 8K för ett litet ärr på 3 stygn under ögat.
Jag var kaxig på krogen o fick så jag teg.
I förhör med polis och när jag pratade med försäkringsbolaget så ljög jag lite o sa att jag blev oprovocerat överfallen.
Hade det vart så att jag var onykter så hade jag fått mycket mindre eller inget alls.

Så försäkringsbedrägeri helt enkelt?

Jäklarns, det här skulle man tänkt på när hundens ena huggtand fastnade i näsan för typ 15 år sen...

Tillbaka
Topp