• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
Pris
26500SEK
Returpolicy
Retur om annonsen visar sig vara missvisande (ej öppet köp).
Bilder Skickat
  1. Ja
Eterna KonTiki Super 1967.

En mycket trevlig och välanvänd dykare från sextiotalet. Rostfri boett med skruvad krona som mäter 40mm. Känns lite mindre på grund av boettformen.

Dekompressions-bezel som visar hur många minuter du kan vara på inställt djup. Dessa har även börjat kallas MarineNationaleBezel efter franska MN som setts bära dessa samt ryktas varit med vid utvecklingen. Se den lilla bruksanvisningen längst ner i annonsen.

Mysig gilt-tavla med målade hajtandsindex! Visarna saknar lysmassa, vilken låg på tavlan när jag köpte. Borstade försiktigt bort de två värsta kluttarna, vid loggan samt mellan 6 & 7 (se bilder nedan).

Automatiskt urverk (cal 1489K) med quick-set av datumet. Klockan går håller tiden under en dag utan att du behöver missa varken möten eller barnhämntning. Skickar även med ett extra urverk.

Kommer på Gay Freres KonTiki-märkt länk med nya 20mm tillfilade ändlänkar som sitter bra. Ett par GayFreres-ändlänkar på 19,5mm (som med lite metall-massage borde passa) följer också med.

• Modell: Eterna-Matic Super KonTiki
  • Verk: 1489K
  • Boett : Rostfritt stål, 40 mm. (ex. krona).
  • Boettnumber: 5.310794
  • Serienummer: 5.525914
  • Referens: 130FTP-3
  • År: 1967
Försöker intala mig att jag är extremt skeptisk till byten men är både korkad och impulsstyrd så prova om du har nåt som är tillräckligt coolt. Inga gubbklockor!

Kan erbjuda bra paketpris om du köper två Eternor:
https://klocksnack.se/threads/eterna-1948-sk-majetek-cal-852.102559/#post-2597489

Finns i huvudstaden men kan skickas på köparens bekostnad.

Väl mött!

IMG_5655.jpg
IMG_5655.jpg
P1000527.jpeg
IMG_4255.jpg
P1000527.jpeg
P1000502.jpeg
P1000493.jpeg
kontik10 (1).jpg
IMG_3858.jpg
IMG_3859.jpg
IMG_3860.jpg
IMG_3861.JPG

P1000527.jpeg

Så här funkar en dekompressionvridring! Siffrorna på vridringen är djup i meter och ger dig de antal minuter du kan befinna dig på respektive djup utan att göra decompressionsstopp. Du nollställer pilen på vridringen mot minutvisaren och när minutvisare står mot det antal meter du befunnit dig på så är det dags att gå upp. 60 meter- 5min, 40 meter - 15min, 18 meter - 55 min. Tabellen nedan stämmer inte riktigt, min vridring överensstämmer med militära tabeller från mitten på 60-talet.
decomp-jpg.429954

Bilagor

• P1000520.jpeg
    P1000520.jpeg
    157.9 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp