• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eterna Royal kontiki

Cryssarn

Rolex
Jag får lite Ingenieur-vibbar, inte på ett dåligt sätt, då Eternan har ett eget uttryck.
Själv dras jag med något slags långvarig hatkärlek till deras Kontiki 4-hands med sandfärgad tavla. Ful eller fantastisk, tycker olika från dag till dag...
Lånad bild
15339-3.jpg
vad går dom loss på?
 

Crispie

Rolex
Eterna idag är ett kinesiskt företag som köpt rätten till namnet och blåser liv i gamla modeller med tillräckligt mycket schweiziska delar för att få kallas swiss. Den där modellen ser inte ut som någon modell jag sett bland deras gammelklockor. C24 är nog stället att leta på elller jaga återförsäljare från Eternas hemsida.
Jasså... hmm.. Det kändes ju lite tråkigt. Läste något om "Porche-familjen" men det kanske inte gäller längre!?

Tack för info och länk till amazon. Hade sett den och överväger men tycker att den vita tavlan är snäppet vassare och skulle lira bättre i kombination med min övriga samling. Stort tack dock! :)
 
Topp