Torrboll?
Få tråden att spåra ur?
Som jag skrev i mitt inlägg var jag medveten om att personer skulle känna sig angripna eftersom man tror att jag kritiserar enskilda personer vilket inte är fallet (och borde framgå i mitt första inlägg om man väljer att läsa det som står). Jag försöker snarare nyansera diskussion eftersom jag tycker att den var väldigt intressant och tankeväckande. Efter att ha läst tråden har jag ägnat många timmar att fundera på detta och lämnade mitt bidrag.
Personligen tycker jag mig själv, allt för ofta, hamna i ett moraliskt dilemma när det gäller denna typ av fråga - vilket också gör det spännande att ställa dessa frågor. Mitt klockintresse är lika stort som ditt men samtidigt är jag av sådan ståndpunkt att det finns andra värden som är minst lika viktiga (kanske viktigare) varpå jag får svårt att hantera diskrepansen mellan fynd/större vinst/undanvarande av information.
Tack för din åsikt och bidrag.
Som jag skrev i mitt inlägg var jag medveten om att personer skulle känna sig angripna eftersom man tror att jag kritiserar enskilda personer vilket inte är fallet (och borde framgå i mitt första inlägg om man väljer att läsa det som står).
Är det din logiska, empirisk rationella och trångsynta bild av verkligheten så får det väl vara så.
Lite hårt mot @EasyRider? Angrep han din breda världsbild? Du VILL bli angripen men vill inte stå för första slaget, utan kör tjuvnyp.
Nej, i min allsmäktiga värld så är du inget annat än en påläst blandning av Carola och Kicki Danielsson.
Ta din falukorv och cykla till Bahamas! (Ignorerad)