Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att du hittat tillbaka! En hög mellanklassare är väl inte dåligt det hellerFina ur.
Själv är jag dålig på själva flippandet och sitter naturligtvis med en hög mellanklassare kvar.
Precis hittat tillbaka till detta forum.
Gillar vintagelooken, har du haft den sedan ny eller kom du över den begagnad?
Kul att du uppskattar det! SMPC stannar men suktar lite efter nästa keeper i min samling, som jag hoppas vara en SpeedySnyggt jobbat och tack för att du delar.
Dags för nästa "keeper" nu väl?
Ses i trådarna.
Kul att du uppskattar det! SMPC stannar men suktar lite efter nästa keeper i min samling, som jag hoppas vara en Speedy
Det är några grymt fina klockor du haft där! Kan verkligen rekommendera SMPC, älskar min svartaMin första ”riktiga” klocka var en smp quartz, såldes till förmån för en Speedy. Speedyn är nu utbytt mot en Tudor. Men måste säga att ha begäret för en smp-c finns!
Grattis! Väldigt fin! Har sneglat på liknande tidigare. Finns många, många fina vintage Omegor.Igår kom klocka nr 24 hem, verkar som att jag börjar om och kör lite vintage Istället får min ML Eliros vandra vidare...
Tack! Riktigt nöjd, håller dessutom tiden inom inom 2 sek per dygn, vilket är rätt ovanligt ändå för så här gamla klockor. Tycker definitivt du ska ge en plats åt en vintage Omega i din samlingGrattis! Väldigt fin! Har sneglat på liknande tidigare. Finns många, många fina vintage Omegor.
Riktigt riktigt fin den där, har själv sneglat på just den där fast i mindre storleken Sjukt fin tavla som varierar snyggt. Förstår att du är riktigt nöjd!!
Igår kom klocka nr 24 hem, verkar som att jag börjar om och kör lite vintage Istället får min ML Eliros vandra vidare...
Förstår det, får kanske bli en sådan framöver. Kul att du är nöjdKör den mindre storleken och kan varmt rekommendera, min instegsklocka som snart 1 1/2 år senare fortfarande används dagligen.
Det har blivit några stycken, har väl aldrig riktigt känt mig helt nöjd förens SMPC hamnade på handleden Och med ett nytt klockintresse så är det ju riktigt kul att få möjligheten att testa en massa olika klockor.Galet flippande! Du har hunnit med många fina
Själv hade jag nog bara blivit stressad av allt dealande varit klockintresserad i typ 11-12 år men som för många växlades det upp en hel del tack vare KS, hade fyra klockor innan jag blev medlem i november - 18 (inga märkvärdiga). Sen dess har jag köpt 7st varav en var till min sambo. Har aldrig sålt en klocka närmsta jag kommit är att jag skickade tillbaka en CW jag hade haft i typ en månad för att den började tappa 30 sek per dygn.
Inväntar min första vintage också så det ska bli kul att doppa tårna lite i det träsket.
Japp... Eller det blir ett år nu i juni, så än har jag en månad på mig att flippa lite flerHann du avverka alla dom där på ett år?
Jasså? Har faktiskt blivit mer och mer spanande på vintage nu de senaste månaderna. Precis som dig finner jag en stor charm i dessa, men tror aldrig jag kommer nå dina mängder av klockor Hittade en hel del godingar som jag mer än gärna haft i min samling. För tillfället är jag på span efter en vintage-dressare som komplement till SMPC. Fokus ligger främst på någon OMEGA Seamaster i guld, men nu blev jag även sugen på att kanske testa en CertinaÄsch du går ju "fel" väg! Du ska först börja med själlöst modernt och sen inse charmen med vintage D insinuerar oxå att vintage är per automatik billigt/billigare och det vill jag nog hävda att det inte alltid är. Personligen har jag snittat 20-25 vintageklockor per år men mitt problem är det motsatta till ditt och det är att jag hoardar..de luxe. Har kanske 200+ vintageklockor nu men då är många billigt vintagemög eller reservdelar. Kanske aktivt använder 80st och vissa mer än andra. Kul att du är fast i träsket och jag tkr det låter osannolikt att du kommer stanna nu och vara nöjd en längre tid men lycka till och bra nördat på ett år!
Slår ett tredje slag för vintage nedan.
Hallå alla klockgalningar!
Tänkte sammanfatta mitt första år som riktigt klockintresserad, ett år med ett ständigt flippande, i sökandet på ”the one” (i klockväg)
Så här tänkte jag visa upp de klockor som kommit och gått, nu när jag väl har hittat min keeper, en SMPC.
Det hela inleddes med ett intresse för vintageklockor, vilket syns. Därefter gick det vidare mot allt dyrare klockor... Här kommer en rad bilder, där de följer den ordning som jag hade dem. Förhoppningsvis hittar ni någon godbit i mängden
Omega De Ville Quartz
Omega Seamaster De Ville
Omega Genève Automatic
Omega Seamaster 200m ”Pre Bond”
Tag Heuer S/EL
Omega De Ville
Omega Constellation Quartz
Omega Constellation Automatic
Oris Divers 65
Tag Heuer Aquaracer WAF1110.BA0800
Sjöö Sandström Royal Steel Classic 41
Tag Heuer Aquaracer Calibre S CAF7012.BA0815
Omega Speedmaster Date 3513.30
Maurice Lacroix Pontos S PT6008-SS002-332-1
Raymond Weil Toccata
Seiko Prospex Save the Ocean Turtle SRPD21K1 ”Great White Shark”
Omega Aqua Terra Quartz 38,5mm 231.10.39.60.02.001
Sjöö Sandström UTC Skydiver Black Night
Sjöö Sandström UTC Orc
Omega Speedmaster Mark IV 176.009
Omega Seamaster Professional 300m 2221.80
Maurice Lacroix Eliros Quartz
Och sist men inte minst... min keeper!
Omega Seamaster Professional 300m 212.30.41.20.01.003
Om ni orkat kolla så här långt, BRA JOBBAT!
Visa även hur ert klockår har varit, har ni hållit er till en klocka eller har ni också varit drabbad av någon sorts flipp-sjuka
Och hur många klockor ägde du ditt första år som ”klocknörd”? Jag får mina till 23 st
Allt gott!
Ja det kan man väl ändå säga SMPC:n är överlägsen etta i min mening. Efter denna kommer nog kanske lite oväntat Oris Divers 65, blev riktigt imponerad av den faktiskt! En klocka som jag mycket väl kan tänka mig att äga i igen i framtiden. Svårt att kunna få så mycket klocka för pengarna!Du gick bananas första året, vilken jäkla resa! Vilken gillar du mest? SMPC:n låter det som?
Jäklar 4 till!? du ligger i. Vad är det för klockor du klickat hem? Du är inte permitterad i dessa tider antar jag eftersom du klickar hem så mycketJa det kan man väl ändå säga SMPC:n är överlägsen etta i min mening. Efter denna kommer nog kanske lite oväntat Oris Divers 65, blev riktigt imponerad av den faktiskt! En klocka som jag mycket väl kan tänka mig att äga i igen i framtiden. Svårt att kunna få så mycket klocka för pengarna!
Största besvikelserna var de tre Tag Heuers som jag testat, tyckte inte alls de hade samma kvalitet som andra klockor i liknande prisklass.
Har just nu hela 4 klockor på väg hem... Så får se om någon av dessa får stanna
Vad sitter du på för klockor själv?
Det har jag klarat mig från! Går ju inte att vara OWG så att när jag väl köpte en så rann det på och vips så är 4 st på vägJäklar 4 till!? du ligger i. Vad är det för klockor du klickat hem? Du är inte permitterad i dessa tider antar jag eftersom du klickar hem så mycket
Själv sitter jag på:
Breitling Colt A17313
Seiko SKX007
Seikomatic 6206
Timex MK1
Under året blir det en Speedmaster - lagom till min födelsedag i höst
Det har jag klarat mig från! Går ju inte att vara OWG så att när jag väl köpte en så rann det på och vips så är 4 st på väg
Blev en Sjöö Sandström Royal Steel Classic 41 mm (igen), en Longines Hydroconquest 39 mm, en vintage Omega Seamaster De Ville och så en Omega SMP Quartz. Får se vad som får stanna och vad som får vandra vidare
Då sitter du på en fin samling ändå
Det låter ju perfekt, riktigt avis! Är det en 005 eller vad har du tänkt för Speedy?
Ja det blir spännande att testa en Longines för första gången! SMP var min första ”drömklocka” och än idag finner jag den riktigt finFint urval av klockor du klickat hem Du gillar verkligen SMP haha
Det är .006 som jag har ögonen på i första hand, men kanske hinner ändra mig.
Jag kommer förmodligen även klicka hem en Tudor Date Day (har kollat på den ett bra tag) och möjligtvis en beater i form av Hamilton Khaki King.
Fina ur.
Själv är jag dålig på själva flippandet och sitter naturligtvis med en hög mellanklassare kvar.
Precis hittat tillbaka till detta forum.
Jag förstår dig, men samtidigt får du ju pengar till att testa annat när du flippar. Men självklart måste det vara skönt att undvika flippandet och vara nöjd med det som redan finns i samlingenLikewise. Att flippa känns som att gå miste om nåt, tom när jag inte burit klockan på ett halvår.