• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett besök, en beställning och bra service

RDFG

Cartier
Det var runt lunch idag som jag tänkte att jag borde ta mig själv i kragen och spatsera ner till urmakaren och be honom beställa hem den där pjäsen som skall till att bli mitt riktiga insteg till klockdårskapen, men mer om just det senare. Efter en första sväng förbi uraffärens skyltfönster såg jag att det tydligen var rush, ca 6 pers inne på den max 12kvm stora butiksytan

”Jag tar en sväng förbi intersport, behöver ändå en ny jacka” tänkte jag för mig själv och styrde stegen till andra änden av den ytterst modesta småstad jag bor i. Väl där hittade jag en Fjällrävenjacka som föll mig i smaken, tyvärr var priset som brukligt en smula för dyrt då det gäller svenska fabrikörer. Tänkte att det kanske går att finna nåt billigare på nätet och vände snoken mot urmakaren igen..

Det var någonstans här som galenskapen av mitt resonemang slog mig. Jag var på väg för att köpa en klocka för >25lök och tyckte att 1800:- var ”lite väl” dyrt för en jacka. Lustigt minst sagt :)

Jaja, väl hos urmakaren är det fortfarande mer folk än jag någonsin sett där inne. Jag brukar vara där och ”tjöta” referenser hit och dit ibland samt gjort något enstaka inköp men inte mer än så. Medan jag väntar hör jag plötsligt hur ägaren ropar över folkvimlet.

”Hej, ska du titta på något?”

Jag uppfattade inte riktigt att det var mig han pratade med men jag hann mumla något innan nycklarna till glasskåpen kom flygande mot mig.

”Han hittar härinne”

Sa han till det omgivande sällskapet. Förvånad men glad över att jag ens lyckats fånga nyckelknippan nickar jag och styr mot G-shock-sortimentet. Tankarna gick ungefär såhär ”Behöver ju ändå något hållbart och stryktåligt om jag ska ha något dyrare ur också”.

En tant ville ha hjälp att köpa och montera ett natoband innan det äntligen blev tomt och jag kunde skrida till verket. Jag var där i höstas och ställde 1000 jobbiga frågor om objektet i fråga (ägaren har en likadan) och förklarade därför att jag nu var redo att trycka av så att säga. Han ringde leverantören och förklarade att han skulle kunna ha den i butiken på måndag, senast tisdag. Hagglade lite om dealen och när båda var nöjda berättade han att han hade något att visa.

Följde efter ägaren ner i butikens källarlokal och tänkte att antingen får jag se något riktigt kul eller så blir jag kidnappad, valde att tro på det förstnämnda och sprang efter som en dreglande hund.

”Här ska du se, en felleverans från leverantören”

Sa han och plockade fram en sprojlans ny, otroligt fin 116610LV (han är inte Rolex AD). Det klämdes och kändes fram och tillbaka, främst på det uppdaterade länkspännet. Plötsligt dök en ny låda upp som visade sig innehålla en AP ROO, har ingen AP-kunskap men det var en vittavlad kronograf på länk i stål, herr urmakare hävdade att modellen på länk var sällsynt. Det var också min första kontakt med AP och jag blev inte jätteimponerad (möjligen pga lite överhype på diverse forum). Hursomhelst trevligt att få känna och klämma lite grann. Vi tog oss upp mot själva butiken igen och jag tackade för titten, men inte innan jag lämnat mitt mobnr så han kan ringa när det är dags att hämta pärlan (vilken det blev får ni förhoppningsvis veta i en unboxingtråd i början av nästa vecka) + en eventuell G-shock.

En något onödig histora kan tyckas men tyckte det var ett ypperligt exempel på helt enastående kundbemötande och servicemindedness(?) och ville bara dela med mig (särskilt i ljuset av andra historier om butikers bemötande på sistone). Ber om ursäkt för avsaknad av bilder men hann bara knäppa en på Rollen och har inte fått in bilden i datorn från luren än, och den var inte värst mycket att ha :).

Ha det!
Rikard
 

AndyK

Cartier
Denna kanske...:
Omega Speedmaster 323.30.40.40.06.001

Själv hade jag nog siktat in mig på denna (i den prisklassen):
TAG Heuer Grand Carerra WAV511A.BA0900
 

Asplund

Patek
2-Faktor

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Bara jag som tycker historian var usel? Ingen info om vare sig butik eller klocka. :evil:
 

RDFG

Cartier
Kul att iaf några gillade historien! Nu när jag läste igenom den insåg jag att det kanske borde varit någon form av disclaimer som förklarade avsaknandet av varken poäng, bilder eller avslöjanden :D . Jag förstår att ni givetvis vill veta vilken affär det gäller men av respekt för ägaren vill jag inte skriva ut det utan hans godkännande. Ingen har förresten hittills gissat på rätt modell heller :)

(hint: enda jag nämnt om priset är att det är över 25lök, av samma anledning som ovan vill jag inte förtälja mer än så gällande pris osv, vilket ni säkert förstår)

Ha det!
Rikard
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
RDFG skrev:
av respekt för ägaren vill jag inte skriva ut det utan hans godkännande. .....
av samma anledning som ovan vill jag inte förtälja mer än så gällande pris osv, vilket ni säkert förstår

tumblr_mbqk0s3ar01riae2mo1_500.gif
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade varit härlig om du slängde upp ett foto där det visar sig att det är LVn som köptes!
 
Topp