• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett habegär utan dess like.

Alltså, för första gången på riktigt länge har jag fått ett överväldigande begär efter en klocka. Det sker inte ofta men nu har det alltså hänt.

Jag har suktat efter en Day Date ganska länge men inte hittat ett exemplar som fastnat ordentligt, förrän nu.

@Samps annons har lästs igenom både en och tio gånger (kanske fler) och jag har försökt få kalkylen att gå ihop mången gång.

Har hela tiden trott att det är en vitguld jag skall ha och då på jubileelänk, men jag har hittat hem, det är oyster jag skall ha.

IMG_0205.JPG

(Bild lånad från @Samps annons)

Den är ju så sjukt vacker, magisk ja helt utomjordlig!!

Kalkylen måste räknas om igen, kanske kan jag sälja bilen, frun gillar ändå inte att åka bil!?

Jag avslutar dock med en vädjan. Snälla, snälla tomten, jag har varit mycket snäll och en god make och far. Kan jag inte få denna vackra klocka i julklapp. Jag behöver inget mer än denna. Snälla!?

Om du har många klockor kanske du kan sälja några för att finansiera den.

I annat fall funkar kanske en garagerensing/försäljning. Skidor, snowboard, golfklubbor och annat så är du en bit på vägen. Avstå ett par utekvällar så sparar du ju lite till.

Alltså, för första gången på riktigt länge har jag fått ett överväldigande begär efter en klocka. Det sker inte ofta men nu har det alltså hänt.

Jag har suktat efter en Day Date ganska länge men inte hittat ett exemplar som fastnat ordentligt, förrän nu.

@Samps annons har lästs igenom både en och tio gånger (kanske fler) och jag har försökt få kalkylen att gå ihop mången gång.

Har hela tiden trott att det är en vitguld jag skall ha och då på jubileelänk, men jag har hittat hem, det är oyster jag skall ha.

IMG_0205.JPG

Kalkylen måste räknas om igen, kanske kan jag sälja bilen, frun gillar ändå inte att åka bil!?

Jag avslutar dock med en vädjan. Snälla, snälla tomten, jag har varit mycket snäll och en god make och far. Kan jag inte få denna vackra klocka i julklapp. Jag behöver inget mer än denna. Snälla!?
Har också kollat på den där 100 gånger. Väldigt fin @Samps

Det är väldigt fint med oysterlänk till daydate, speciellt med fina hiddenclaspet. Men guld och PCL... Blir skridskobana fort!

Är inget superfan av Rolex i allmänhet men måste säga att denna fick det att vattnas i munnen. :hungry:

Ett tips här @Richispice är att ha tålamod. Habegäret brukar vara värst dag 1 och gradvis bli lägre i och med att den får konkurrens. Ifall ditt begär är lika stort om någon vecka eller två då är det kört, bara att slå till då ;)

PLC blir alltid skridskobana fort, men jag tänker att har man råd med en day date i helguld har man nog råd med att klockan används också. Annars ska man kanske köpa en annan klocka? :)
Ja det blir ju det. Men det passar inte en DD på samma sätt som en typ sportrolle i guld. DD är ju dress och tjusighet.

Ja det blir ju det. Men det passar inte en DD på samma sätt som en typ sportrolle i guld. DD är ju dress och tjusighet.
Nja men där håller jag inte alls med, polerade ytor är ju något som typiskt kännetecknar dressklockor. Även jubilee har ju polerade mittlänkar, bara att repor döljs bättre på den länken. Alla ytor på boetten som syns är polerade.

Nja men där håller jag inte alls med, polerade ytor är ju något som typiskt kännetecknar dressklockor. Även jubilee har ju polerade mittlänkar, bara att repor döljs bättre på den länken. Alla ytor på boetten som syns är polerade.
Ja det är det absolut, men det är repor som inte passar in. Som du själv säger så döljs repor bättre på jubilee och presidentlänkar, och syns mer på oyster. Vilket kommer göra att klockan snabbare går ner sig i looken.

Också tittat på den där många gånger, inte för att jag är beredd att köpa utan för att den är så galet jävla snygg. Visste inte att DDs kunde levereras på oyster, trodde det alltid var presidentlänken till DD..? Sjukt snygg med oyster. Lite mer OWG-klocka med den sportigare länken. Fan, jävlar vad jag vill ha den..

Ja det är det absolut, men det är repor som inte passar in. Som du själv säger så döljs repor bättre på jubilee och presidentlänkar, och syns mer på oyster. Vilket kommer göra att klockan snabbare går ner sig i looken.
Äh, gör väl inget att det syns att klockan används om man inte tänkt flippa den inom kort, det är ju inget museiföremål som ska stoppas i en glasbur.

Äh, gör väl inget att det syns att klockan används om man inte tänkt flippa den inom kort, det är ju inget museiföremål som ska stoppas i en glasbur.
Problemet är ju att det blir riktigt fult tillslut. Men visst ska det användas och ha lite märken, absolut. Skulle själv aldrig ha en klocka och inte använda den.

IMG_0205.JPG

Tack för uppmärksamheten, det är en härlig och lite annorlunda Day-Date :).
Vad hade du för bil sa du ;)?

Den är förjävla fin den där. Och bra pris. Skulle jag inte redan ha en DD plus samtidigt kommit på att helgulguld-rolle och jag inte matchar öht, så skulle man varit bra sugen.

Härligt inlägg! Känner igen mig i den genuina känslan du beskriver när man plötsligt hittat helt rätt. Alla behöver en DD i lådan och den blir lite sportigare på oyster. Kör! :D

Helt magisk... Har själv börjat kära ner mig i DD... OCH när väl habegäret slår till... Då blir det K.A.O.S :dead: plötsligt står man där... Iförd sin fars gamla paltor och gömmer sig i skuggorna av broderns vrålåk... Men H*****vilken fet klocka man har på armen ;)

Tillbaka
Topp