• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett litet podcasttips

BCKSTRM

Guld
Hej alla härliga KSare!
När vi skulle åka ner till Kalmar förra helgen för att testa bröllopsmat från Cateringfirman hade min fantastiska blivande fru överraskat mig med en ny Podcast från Stil. Kan tillägga att jag hade en deadline kl 12.00 den dagen så var helt matt efter en vecka av småpanik och stress så en trevlig podcast dedikerad för klockor var precis vad jag behövde för bilfärden.

Stil är en väldigt trevlig podcast som kommer en gång i veckan och handlar om just stil i alla dess former. Denna gång handlade det om klockor, och mycket fokus lades på Rolex och deras mycket intressanta historia. Vad märket hette innan det hette Rolex, hur de marknadsförde sitt revolutionerande Oystercase och mycket mer. Avsnittet handlar inte uteslutande om klockor men man får ju ta vad man får ;) När de börjar snacka om hummer får ni hålla ut lite så kommer de tillbaka till klockor och hur klockstegen ser ut på Amerikanska investmentbanker.

Hur som, om ni har en timma när det passar med lite avkopplande klocksnack kan jag rekommendera denna podcast:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/692202?programid=2794

Vad är väl en tråd utan bilder? Här kommer några på min Rolex som jag gillar ännu mer nu, även om jag också blev ännu mer sugen på "graalen" 1675 ;)
IMG_0855.JPG
IMG_0891.JPG
IMG_1036.JPG

Mvh
BCKSTRM

Senast ändrad:
Råkade höra den precis när den sändes. En smula överraskande och trevligt! Även fantastiskt fina bilder på fin klockan! Vad är det för ref.nr? (för en sån Rolex-okunnig som jag...) Årsmodell?

Såg detta i förra tråden men tänkte sedan inte mer på det så det passade bra med en påminnelse så här inför påsk. Blir ett antal timmar i bilen påväg till diverse släkt och vänner.

Ska bli intressant att lyssna på.

Tillbaka
Topp