• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett lyxproblem i Mellanmjölkens land

Servo

Omega
Vill gärna ha en diskret analog klocka som motparten på andra sidan förhandlingsbordet inte känner märket på, men som gärna får vara top of the line. Vuotilainen är dock lite för dyr. Förslag?
 

Vesper

Rolex
Vill gärna ha en diskret analog klocka som motparten på andra sidan förhandlingsbordet inte känner märket på, men som gärna får vara top of the line. Vuotilainen är dock lite för dyr. Förslag?
Några förslag,
A Lange Söhne, vacheron constantin,
H Moser, Piguet, Parmigiani och F.P Journe. Plus en mängd till men dom här kommer jag på nu.
 

Chattras

Cartier
Jag tror nog att vi som hänger här är lite enögda. Den stora massan känner nog inte till flertalet av de märken vi tar för givet. Om du stannar 100 personer på gatan är det nog inte många som hört talas om Lange, Vacheron, Breguet m.fl.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jaquet Droz Grande Seconde i stål.
image.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
GS flyger nog under radarn på folk som känner till dyra klockor men inte har intresse. VC lika så.

Vad jobbar du med? Vilken typ av möten är det, där multinationella företag köper andra bjässar, eller vad?
 

Servo

Omega
Ok, jag vill, i mellanmjölkens land, inte veta av att motpartens ombud ( eller motparten själv ) säger ofördelaktiga saker om mig som den fete ombud jäveln med sin Rolex, som bara företräder ett stort bolag eller en rik klient. Frågan i rubriken är egentligen ställd med tanke på att bärandet av en bättre klocka inte ska vändas emot en som på allvar är intresserad av bättre ur.
 

Oew

Rolex
Ok, jag vill, i mellanmjölkens land, inte veta av att motpartens ombud ( eller motparten själv ) säger ofördelaktiga saker om mig som den fete ombud jäveln med sin Rolex, som bara företräder ett stort bolag eller en rik klient. Frågan i rubriken är egentligen ställd med tanke på att bärandet av en bättre klocka inte ska vändas emot en som på allvar är intresserad av bättre ur.
Okej men kan du svara på din budget?
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
GS (som redan nämnts), JLC har jättefina dressare. Eller så stoppar du bara in klockan under manschetten medan mötet pågår :)
 

Cryssarn

Rolex
Jag tror nog att vi som hänger här är lite enögda. Den stora massan känner nog inte till flertalet av de märken vi tar för givet. Om du stannar 100 personer på gatan är det nog inte många som hört talas om Lange, Vacheron, Breguet m.fl.
nä jag vet. Har en kompis som kom hem från Thailand ( tror jag det var ) med en fake Lange. "Säljaren" hade lurat i honom att det var en norsk klocka som egentligen kostade 4000kr, men att han kan få den för 2100. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag blev halvt apatisk istället :p
 

JesperO

Rolex
köp en Daniel Wellington till de möten du fasar över detta och bär vad du vill när du inte har de där mötena...
Själv hade jag burit vad jag ville och struntat i vad andra tycker... Svårt idag att veta vad folk prioriterar att lägga pengar på..,
 

Gurgel

Cartier
VC måste ju vara ett synnerligen dåligt tips. Minsta klockintresse hos motparten (eller allmänbildning) och du är helrökt.

Men jag fattar inte, om du inte vill bli påkommen med en dyr klocka, vilket ju kan vara taktiskt att inte bli, varför ska du då ha en dyr klocka? Köp en Longines. Eller en Swatch om du är riktigt kall.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag röstar vacheron, blancpain, chronoswiss eller glashutte.
Inte GS. Det absolut vanligaste märket i grunden, S, och för vanlige ointresserade på andra sidan förhandlingsbordet kan det lika gärna vara en S från uropenn. No offence, suveräna klockor.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
nä jag vet. Har en kompis som kom hem från Thailand ( tror jag det var ) med en fake Lange. "Säljaren" hade lurat i honom att det var en norsk klocka som egentligen kostade 4000kr, men att han kan få den för 2100. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag blev halvt apatisk istället :p
Om man tror på fullt allvar att man kan köpa en Lange ens för 4000:-....
Fast det är ju klart, man behöver ju vara intresserad på nördnivå för sitt eget bästa tyvärr.
 

Servo

Omega
Alltså, tanken var inte att jag skulle byta klocka inför mötet, utan mer att typ, som någon i tråden träffande har nämnt, flyger under radarn.
 
Topp