hannes1988
Basic
Jävlar vad galet! men kul att se tack för att du delar till oss hemma i Sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan kolla i veckan, ska köpa en Sub till en kompis så jag är ändå förbi en del handlare.
Bra uppdatering! Är du någonting i Sham Shui Po och kikar? Finns en hel del klockbutiker i de distrikten också.En liten uppdatering/komplettering av min trådstart. Klockindustrin har haft drt tufft här senaste två åren (börjat plana ut nu) men det har inte märkts av direkt på utbudet eller priserna. Trots att HKD har stärkts mot SEK (kul för oss som bor här!) skulle jag fortfarande påstå att man kah göra riktigt bra klockinköp - både p g a det monstruösa utbudet av nytt och beg samt att priserna är klart mer förhandlingsbara (undantag Rolex köpt av AD som generellt är väldigt svårt att få mer än 5% på ngn av de mer vanliga/populära modellerna)
Här kommer ett par ytterligare ställen jag inte hade med tidigare:
European Swiss Elegant Watch Center - 426 Hennessey road
Riktigt bra butik mellan Causeway bay och Wan Chai.
Säljer främst Rolex och en hel del Panerai men har även Omega, AP, PP, JLC, Cartier, GO, IWC, Seiko, Longines m m. Har överlag riktigt bra rabattater, 15-40% beroende på modell. Väntelista på ex sportrolex men har en hel del annat i lager. Min kollega har köpt två Rolex här och varit riktigt nöjd med både pris och service.
The Vintage Concept - Lyndhurst terrace
Deras andra butik i HK som precis flyttat ett par meter till större lokal på samma gata. Fokuserar som man anar av namnet på vintage, främst Rolex. Utan att ha överdriven koll på vintagetolex tror jag inte man gör några jättefynd, dock väl värt ett besök om inte annat för att kolla! Säljer även lite väskor och en del smycken.
Mister Chrono - Lyndhurst terrace
Ligger ett par meter upp på gatan från The Vintage Concept. Det här är deras relativt nyöppnade andra butik i HK (nämnde deras första i trådstarten). Säljer accessoarer i form av armband, winders, klocklådor samt en del böcker. Inte jättebilligt..
Ett par meter ner på samma gata ligger även en Bremontbutik för den som ev är nyfiken på det märket
Ken's Watches - Jubilee St (Central)
En av fyra butiker i HK och i mitt tycke den bästa både när det gäller pris och service. Har själv köpt två klockor här och varit riktigt nöjd. Inriktar sig på begagnat och har ett väldigt blandat sortiment där man även brukar kunna hitta lite mer udda märken.
Hoppas mina tips kan hjälpa någon iaf - den som har frågor är välkommen att skicka ett PM så ska jag försöka hjälpa till med tips efter bästa förmåga!
Tack så mycket för infon. Skall till HK i September och börjar bli rätt taggad!En liten uppdatering/komplettering av min trådstart. Klockindustrin har haft drt tufft här senaste två åren (börjat plana ut nu) men det har inte märkts av direkt på utbudet eller priserna. Trots att HKD har stärkts mot SEK (kul för oss som bor här!) skulle jag fortfarande påstå att man kah göra riktigt bra klockinköp - både p g a det monstruösa utbudet av nytt och beg samt att priserna är klart mer förhandlingsbara (undantag Rolex köpt av AD som generellt är väldigt svårt att få mer än 5% på ngn av de mer vanliga/populära modellerna)
Här kommer ett par ytterligare ställen jag inte hade med tidigare:
European Swiss Elegant Watch Center - 426 Hennessey road
Riktigt bra butik mellan Causeway bay och Wan Chai.
Säljer främst Rolex och en hel del Panerai men har även Omega, AP, PP, JLC, Cartier, GO, IWC, Seiko, Longines m m. Har överlag riktigt bra rabattater, 15-40% beroende på modell. Väntelista på ex sportrolex men har en hel del annat i lager. Min kollega har köpt två Rolex här och varit riktigt nöjd med både pris och service.
The Vintage Concept - Lyndhurst terrace
Deras andra butik i HK som precis flyttat ett par meter till större lokal på samma gata. Fokuserar som man anar av namnet på vintage, främst Rolex. Utan att ha överdriven koll på vintagetolex tror jag inte man gör några jättefynd, dock väl värt ett besök om inte annat för att kolla! Säljer även lite väskor och en del smycken.
Mister Chrono - Lyndhurst terrace
Ligger ett par meter upp på gatan från The Vintage Concept. Det här är deras relativt nyöppnade andra butik i HK (nämnde deras första i trådstarten). Säljer accessoarer i form av armband, winders, klocklådor samt en del böcker. Inte jättebilligt..
Ett par meter ner på samma gata ligger även en Bremontbutik för den som ev är nyfiken på det märket
Ken's Watches - Jubilee St (Central)
En av fyra butiker i HK och i mitt tycke den bästa både när det gäller pris och service. Har själv köpt två klockor här och varit riktigt nöjd. Inriktar sig på begagnat och har ett väldigt blandat sortiment där man även brukar kunna hitta lite mer udda märken.
Hoppas mina tips kan hjälpa någon iaf - den som har frågor är välkommen att skicka ett PM så ska jag försöka hjälpa till med tips efter bästa förmåga!
Är där lite då och då men mest föratt köpa läder till att knåpa ihop armband. Har sprungit på ett par klockbutiker men inga jag tyckt varit super.Bra uppdatering! Är du någonting i Sham Shui Po och kikar? Finns en hel del klockbutiker i de distrikten också.
Tack så mycket för infon. Skall till HK i September och börjar bli rätt taggad!
Hej,Hej,
Toppen information man hittar här, en vän ska ner på Torsdag och jag ska be han köpa en Rolex 116610LN han kjommer bo I Wan Chai området (kopwloon/hong kong island) finns det några bra butiker där man kan handla på som är pålitliga och förmodligen har den nämnda klockan?
Väldigt tacksam för snabbt svar =)
//Marcus
Du har pmNågon som har en miladress till
European Swiss Elegant Watch Center -
426 Hennessey road
Telefon: +852 2573 1711
//Marcus
Värt besväret? Med moms antar jag det blir betydligt dyrare?Det blev tyvärr ingen klocka I helgen då kompisen var forbid 3 butiken (gråhandlare) sedan hitta han en på en AD butik men för 61000HKD vilket är 1000kr billigare än i sverige så det var det inte värt besväret.
Klockaaffärerna är väldigt dåliga på att svara på mail förutom en butik "European Swiss Elegant Watch Center" svarde efter några timmar.
//M
Värt besväret? Med moms antar jag det blir betydligt dyrare?
En mer allmän fråga kring HK:
Butikerna ser väldigt "oskyldiga" ut, inga pansarglasmontrar, trippel-sluss-dörrar eller lastbilshinder framför entren.
Det är ju knappast så att jag tänker göra en "stöt" i HK, utan jag undrar mer om HK är så säkert ur rån-synkpunkt att de inte behöver detta?
Värt besväret? Med moms antar jag det blir betydligt dyrare?
En mer allmän fråga kring HK:
Butikerna ser väldigt "oskyldiga" ut, inga pansarglasmontrar, trippel-sluss-dörrar eller lastbilshinder framför entren.
Det är ju knappast så att jag tänker göra en "stöt" i HK, utan jag undrar mer om HK är så säkert ur rån-synkpunkt att de inte behöver detta?
yes men tänk på att HKD står i 1.23 samt valutapåslag ca 2% om du betalar med kort. Men ändå ok priser skulle jag säga och finns ofta möjlighet att förhandla om priser om man är trevlig.Åh jävlar va trevligt! Ser ut att vara bra(!) priser också!
yes men tänk på att HKD står i 1.23 samt valutapåslag ca 2% om du betalar med kort. Men ändå ok priser skulle jag säga och finns ofta möjlighet att förhandla om priser om man är trevlig.