• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ett varv runt Nurburgring.....

En kul överaskning är ifall man knöglar till armcoräcket så får betala vad det kostar att laga dom. En polare satte sin GT3 i räcket och fick pröjsa 50 tkr för några meter räcke. Som tur var så gick bilen på försäkringen men det sved lite ändå :p

Det finns ju en kalender för detta. http://www.nuerburgring.de/?id=2347 Sen kan iofs banan stängas lite då och då pga olyckor, men det är svårt att gardera sig emot.
Vi är ett större gäng som tänkte åka, c:a 80 personer, så vi har ringt ned och hört oss för (en av oss är tyskspråkig) för att vara på den säkra sidan men de var väldigt kallt inställda, "vi får se, det kan dyka upp något, svårt att veta, det som står på hemsidan är bara preliminärt". Den inställningen kändes ok när vi började planera resan, i höstas, men nu när det bara är tre månader kvar känns det lite vanskligt.

Jag vet också att det är någon form av evenemang planerat de dagar vi ska dit, men om det är något som är en mer allmän bilträff eller om banan ska stängas vet jag inte, och det tycks de själva inte heller veta, tyvärr.

Vi är ett större gäng som tänkte åka, c:a 80 personer, så vi har ringt ned och hört oss för (en av oss är tyskspråkig) för att vara på den säkra sidan men de var väldigt kallt inställda, "vi får se, det kan dyka upp något, svårt att veta, det som står på hemsidan är bara preliminärt". Den inställningen kändes ok när vi började planera resan, i höstas, men nu när det bara är tre månader kvar känns det lite vanskligt.

Jag vet också att det är någon form av evenemang planerat de dagar vi ska dit, men om det är något som är en mer allmän bilträff eller om banan ska stängas vet jag inte, och det tycks de själva inte heller veta, tyvärr.

Aha, då förstår jag att ni vill veta. Hur har andra klubbar gjort vid liknande resor? PCS osv borde väl ha koll på det.

Jag vet faktiskt inte, PCS är större/starkare än oss, vi hade tänkt passera ringen som del i en större resa, inte boka en heldag eller halvdag som jag tror PCS brukar göra. Men det är nog faktiskt läge att höra sig för med dem!

Jäklar vad kul att se!
Inga KS-are som varit nere och kört som kan dela med sig utav lite läsning, bilder och kanske videos?

Var nere 2011 och följde först med en ung virrpanna i en gammal Mercedes 190E 2.3 16 (snurrade tre gånger - en gång på GP-banan och två på Nordslingan. Hade en hel stab med skyddsänglar den dan), hyrde bil själv, en enkel Suzuki Swift och körde några varv, blinkade förbi varenda kotte på banan typ. Följde avslutningsvis med en grymt duktig kille som hade en 997 GT3. Killen i rött på bilden till vänster... Otrolig upplevelse, kommer man från hyffsat pigga bilar rätt in i passagerarsätet på en GT3 så kommer hela världen snurra. Och det gjorde det. Fästet, accelerationen, precisionen, greppet. It´s a whole new thing som Chris Harris skulle sagt. Ringen-museét var intressant och breddade upplevelsen lite för resten av familjen. Sammantaget en unik plats för varje person med minsta lilla bensinhjärna

En kul överaskning är ifall man knöglar till armcoräcket så får betala vad det kostar att laga dom. En polare satte sin GT3 i räcket och fick pröjsa 50 tkr för några meter räcke. Som tur var så gick bilen på försäkringen men det sved lite ändå :p

En skåneit? Med vit 997 RS?

Och kostnaderna för bärgning och reparation av räcke är inget man skojjar bort på ringen. Dom börjar bli hårda.

Det börjar även svenska försäkringsbolag bli med ersättningen. Ringen räknas inte som allmän väg av alla bolag längre.

...var försiktiga i Grüne Hölle.

Det var en Sthlm:are. En pippigul 996 GT3. Detta hände för en 10 år sen. Det gröna helvetet är otroligt roligt och beroendeframkallande som crack. Men det gäller att ta det lugnt. Avvåkningszonerna är obefintliga. Många som dör, framförallt mc-åkare.

Jag ska förmodligen (boendebiten måste lösas först) åka ner till det gröna helvetet till påsken. Drar onsdagskväll, för att kunna köra kvällspasset på torsdag.
Fredag och lördag skippar jag. All-in på söndag igen! :nailbiting:

Kul! Vad kör du? Om du inte är så kräsen (iofs fräscha rum och bra frukostar) brukar det alltid finnas "zimmer frei" i Adenau och Müllenbach. Annars kan du bo i Koblenz som är en hyfsat stor stad och inte jättelångt bort. Där flyter dessutom Mosel och Rehn samman vilket är lite häftigt.

Kul! Vad kör du? Om du inte är så kräsen (iofs fräscha rum och bra frukostar) brukar det alltid finnas "zimmer frei" i Adenau och Müllenbach. Annars kan du bo i Koblenz som är en hyfsat stor stad och inte jättelångt bort. Där flyter dessutom Mosel och Rehn samman vilket är lite häftigt.

Tack för tipsen. Just nu verkar det bli på Zut Burg. Bra priser och nära till ringen. Gratis Wifi dessutom, då kan jag ju ladda upp en massa bilder här på KS. :)

Kör ner med min BMW M3 E90 -09 (4.0L V8)

Här är min. Tagen i höstas. Tar ut den på söndag. Nya Michelin Pilot Supersport skall på innan! :)

ImageUploadedByTapatalk1427497904.143447.jpg

Jag ska förmodligen (boendebiten måste lösas först) åka ner till det gröna helvetet till påsken. Drar onsdagskväll, för att kunna köra kvällspasset på torsdag.
Fredag och lördag skippar jag. All-in på söndag igen! :nailbiting:
Påsktid är det väldigt mycket folk där!
Hoppas du får en fin resa och håll antispinn påkopplad på m3an.
Zurburg är helt ok, ligger helt rätt i nurburg, gångavstånd till restaurangerna (de få som gäller) bodde själv där sist och kan tänka mig det igen!
NJUT (jag är allt lite avis)

Påsktid är det väldigt mycket folk där!
Hoppas du får en fin resa och håll antispinn påkopplad på m3an.
Zurburg är helt ok, ligger helt rätt i nurburg, gångavstånd till restaurangerna (de få som gäller) bodde själv där sist och kan tänka mig det igen!
NJUT (jag är allt lite avis)

Stämmer bra. Därför skippar jag fre och lörd, då de är värst. Kommer att sitta med några öl och kollar medan folk gör bort sig :)
På skärtorsdagen är VLN sträcken öppen kvällstid, dvs man knyter ihop nordslingan och GP banan, och den vill jag gärna köra så många varv som möjligt.
Kanske några varv på söndag också om det inte är för mycket idioter därute.

Antispinnet ska definitivt på. Kommer inte försöka på något banrekord eller så.

:)

Tillbaka
Topp