Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Guld lär det vara, men ser nu att klockan jag länkade till inte har modellnummer eller omegamärkning. Har din ingen omegamärkning förutom på urtavlan? Jag ställer mig nu tveksam till om boett/länk är äkta Omega. @tdn-dk ?
![]()
Jag måste ändå säga att det är modigt att köpa en såpass dyr vintage klocka av lite okänd modell o härkomst på distans när man är ny in i klockvärlden. Do or die liksom... Men är dinkan bara gjord i guld av bra kvalitet så har den ju iaf ett hyggligt guldvärde om inte annat. Hoppas dock förstås att den är korrekt och att du trivs med den!Jag är ny i den här världen jag vet inte hur sånt här funkar![]()
...eller så kan du kolla in Säljes avdelningen här på KS. Ofta prisvärt om man jämför med C24 pga valutan.Update: Corello gav med sig och lät mig skicka tillbaka den, men under den vanliga ångergarantin, de ville ej erkänna några fel. Och de skrev att de noggrant kommer undersöka den efter fel JAG kan ha åsamkat de godkänner att C24 skickar tillbaka mina pengar.
Känns sådär, hela den här upplevelsen.
Men men, on to the next oneRedan hittat ett nytt härligt objekt elsewhere på C24, dessvärre ännu dyrare men nu har jag ju fastnat i det här klockträsket så det här är väl mitt liv nu...
Har du råd att förlora 38k? Om nej försäkra.Vad kostar det att skicka ett försäkrat rek med en klocka värd 38K? Kan jag välja att skicka utan försäkring, bara rek (för spårning) eller kan butiken ställa några krav på försäkring här?
Bra! Påt igen bara. Glöm inte att posta här när du fått hem nästa kap. Om du vill fega så låter du nån kolla klockan INNAN du köper den. Det är förstås inte lika roligtUpdate: Corello gav med sig och lät mig skicka tillbaka den, men under den vanliga ångergarantin, de ville ej erkänna några fel. Och de skrev att de noggrant kommer undersöka den efter fel JAG kan ha åsamkat de godkänner att C24 skickar tillbaka mina pengar.
Men men, on to the next oneRedan hittat ett nytt härligt objekt elsewhere på C24, dessvärre ännu dyrare men nu har jag ju fastnat i det här klockträsket så det här är väl mitt liv nu...
@Highvalley avrådde ju dig från att köpa denna, just pga att det knappast var en korrekt Omega.![]()
Live to learnUpdate: Corello gav med sig och lät mig skicka tillbaka den, men under den vanliga ångergarantin, de ville ej erkänna några fel. Och de skrev att de noggrant kommer undersöka den efter fel JAG kan ha åsamkat innan de godkänner att C24 skickar tillbaka mina pengar.
Du är ansvarig för att mottagaren får klockan så du kan skicka den i ett vanligt kuvert om du vill men säljaren har ingen skyldighet att återbetala dig om klockan kommer bort på vägen.
Är väl därför man har en ytterbox?Ungefär som detta geni..
![]()
#dubbelboxatÄr väl därför man har en ytterbox?
En klocka levererades av DHL i det här skicket. Men den var just dubbel, det var några cm ”kuddar” runt den inre lådan, så den klarade sig...Är väl därför man har en ytterbox?
Update: Corello gav med sig och lät mig skicka tillbaka den, men under den vanliga ångergarantin, de ville ej erkänna några fel. Och de skrev att de noggrant kommer undersöka den efter fel JAG kan ha åsamkat innan de godkänner att C24 skickar tillbaka mina pengar.
Finns inga av de klassisak fraktbolagen som försäkrar dyra klockor. Är det fel på produkten och du köpt av företag tror jag säljaren ska stå för kostnaden?Väldigt skönt att det löste sig för dig. Precis det du råkat ut för är baksidan av myntet med C24 tycker jag. Returhanteringen är inte bra. Jag tycker att det är svårt för en privatperson att hitta lämpliga fraktsätt (för returen) för dyrare klockor. Antingen är det för låga nivåer för värdet eller så skenar fraktkostnaden iväg väldigt mkt. Och det är du som får stå för frakten. Det finns trådar här på KS ang frakt men jag har hittills inte hittat tips om bra fraktföretag med ok priser. Jag har returnerat några klockor och det är alltid besvärligt.
Jag länkade till en annan, men de såg tveksamma ut.Hittar ingen liknande efter en stunds googling, antingen moddad eller icke äkta? Konstigt dock och modda en så gammal klocka tycker jag. Någon annan som har sett denna omegalänk förut?
Finns inga av de klassisak fraktbolagen som försäkrar dyra klockor. Är det fel på produkten och du köpt av företag tror jag säljaren ska stå för kostnaden?
En klocka levererades av DHL i det här skicket. Men den var just dubbel, det var några cm ”kuddar” runt den inre lådan, så den klarade sig...
![]()