• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Evolution Winder

Hej jag har en Rapport Evolution Watch Winder som jag införskaffade när jag köpte min Iwc aquatimer i våras jag undrar om det finns någon på forumet som har en likadan Det jag undrar över är detta på baksidan finns en strömbrytare med tre lägen , vad är skillnaden mellan dessa tre lägen?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Google is your friend ...:

The watch winder series – Evolution - from the long established British manufacturer Rapport London is suitable for one automatic on each module. Through its novel oscillation technique, this watch winder provides for a constant spring tension in installed timepiece. Due to its square design, low overall height and optional battery operation, the individual modules are ideal for use in a vault. Using the optionally available wooden boxes, in which, depending on the type two or four individual Evo modules can be placed, you will be able to operate up to four modules on only one power supply. The perfected clasp system, which is suitable for both steel and leather bracelets, can be easily adjusted to the extent required by the bracelet.
On first being taken into operation, three short operational intervals occur to ensure that the watch is correctly positioned in the watch winder. This is followed by an eight-minute operation to supply the watch with basic tension before the watch winder switches into the selected program.
a) Every operational phase of one-minute is followed by a pause of 59 minutes
b) Every operational phase of one-minute is followed by a pause of 29 minutes
c) Every operational phase of one-minute is followed by a pause of 14 minutes

Med andra ord hur länge den ska vila mellan varje cykel. ;)
 
Google is your friend ...:

The watch winder series – Evolution - from the long established British manufacturer Rapport London is suitable for one automatic on each module. Through its novel oscillation technique, this watch winder provides for a constant spring tension in installed timepiece. Due to its square design, low overall height and optional battery operation, the individual modules are ideal for use in a vault. Using the optionally available wooden boxes, in which, depending on the type two or four individual Evo modules can be placed, you will be able to operate up to four modules on only one power supply. The perfected clasp system, which is suitable for both steel and leather bracelets, can be easily adjusted to the extent required by the bracelet.
On first being taken into operation, three short operational intervals occur to ensure that the watch is correctly positioned in the watch winder. This is followed by an eight-minute operation to supply the watch with basic tension before the watch winder switches into the selected program.
a) Every operational phase of one-minute is followed by a pause of 59 minutes
b) Every operational phase of one-minute is followed by a pause of 29 minutes
c) Every operational phase of one-minute is followed by a pause of 14 minutes

Med andra ord hur länge den ska vila mellan varje cykel. ;)
Tack tack jag har sökt på nätet men inte hittat något tidigare Mvh Per
 

Sond

Patek
Något som vet vilket av dessa lägen som passar för en DD 1803 och en DJ 1601? Eller om ni i mer generella termer kan berätta om lägena och vad som krävs för olika klockor. Spencer66 kör ju London Rapport t.ex.
 

jabla

Sarlacc
Något som vet vilket av dessa lägen som passar för en DD 1803 och en DJ 1601? Eller om ni i mer generella termer kan berätta om lägena och vad som krävs för olika klockor. Spencer66 kör ju London Rapport t.ex.
Här kan du se hur många varv olika klockor behöver och i vilken rotationsriktning de dras upp:
http://www.orbita.com/database-search/
De flesta vanliga Rolex kräver 650 varv per dygn i valfri rotationsriktning.
 

jabla

Sarlacc
Tack! Får nu leta upp om det finns någon beskrivning av London Rapports varvantal i de olika lägena.
Varvtalet per minut är nog samma i alla lägen, min modalo roterar 4 varv per minut men den ovannämnda måste ju rotera fortare för att komma upp i 650 varv per dygn. 4 varv per 15 min = 16 varv i timmen x 24 timmar är 384 varv per dygn.
 
Topp