• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Eweco trippel 70-talare *PB1

DML

Cartier
2-Faktor
Pris
4300 OBRO
Returpolicy
Självklart om något i beskrivningen är fel.
Bilder Skickat
  1. Ja
Pris 4500:- 4300:-

Säljer nu min minisamling på 3 st Eweco 70-talsklockor, alla 3 i paketpris :)

Samtliga har manuellt urverk. Samtliga fick sig också service av Urservice i Norr i somras. 2 av dom (blå och vit) fick en rengöring-smörj-ruckningsservice då dom höll tid relativt bra redan innan, och den guldpläterade fick en hel service eftersom den behövde lite mer kärlek.

Storleksmässigt estimerar jag den med blå tavla till runt 37-38mm och de andra två är runt 35-36mm. Samtliga är rätt tunna, så dom bärs mycket trevligt på handleden.

Den blåa kommer på ett använt blått riosband (19mm) som matchar den blåa tavlan härligt. Den vita kommer på ett härligt inkört buffelband (18mm) och den guldpläterade kommer på ett mycket lite använt hirsch-band (19mm). Alla 3 klockor har lite små märken efter användning som kan ses på bilderna.

Viktigt att veta; den blå är mycket trevlig med sin mörkblåa tavla och röda index (min favorit av de tre), men man bör öppna den ibland och försiktigt ta bort de små lume-prickar som faller av visarna, så att det inte blir några skador på tavlan (den är mycket ren och snygg i tavlan när man blåst av dom). Även om man från baksidorna kan tro att dessa skulle kunna funka att bada med så skulle jag inte rekommendera det (Jag har aldrig badat/bastat m.m. med någon av dom utan dom har använts för normal deskdiving.)

Finns i Norra Bohuslän för F2F, men skickar gärna också inom Sverige (spårbart isåfall). Betalning via Swish.

2021-01-31 09.52.46.JPG


2021-01-31 09.53.11.JPG
 
Senast ändrad:
Topp