• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Färg på armband?

"Färgen" har börjat lossna på sidan av mitt armband, har letat men ej funnit vad det kan vara för något. Först tänkte jag tjära, men vid närmre eftertanke låter det fullkomligt orimligt!

Se bild, ser ni? Det ljusa partiet!

Edit. Problem med att ladda upp bild, försök föreställa er!
 

jesperC

Omega
Svårt att säga utan bilder. Det beror ju lite på vad det är för typ av armband.
Ofta färgar man väl bara kanten med något, likt detta, och polerar men när du säger att bitar lossnar så låter det som om det är något typ av tjockare täckmassa som använts (kanske Fiebings "Dura Edge").

//j
 

rogart-63

Patek
Dura Egde var nytt för mig. Vad är det för skillnad på Edge Kote och Dura Edge kote .klickar jag på den 4 ounce så kommer den vanliga Egde Kote i 4 ounce flaskan fram . Finns nåt som heter Resolene oxå ?
 

jesperC

Omega
Har egentligen noll koll på detta men minns att vi fick testa på lite läderhantverk i sy/träslöjden när jag gick i skolan för tusen år sedan.
Kommer ihåg att vi dels använde någon lite tunnare färg där man polerade kanten, la på färg, och polerade igen (om jag minns rätt) och dels någon lite tjockare som man typ la på utan att behöva göra så mycket mer med.
Googlade bara upp något som liknade detta men det borde väl finnas lite folk här som sysslar med klockarmbandsslöjdande så det kommer säkert något expertsvar förr eller senare.


//j
 
Topp