• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Få goda referenser

Tänker som ovan också., att om det skulle vara så att du stöter på det i ett läge där du vill göra affär så får du väl göra ditt case och försöka kompensera det genom att i kommunikationen visa att du är vettig. Se till att vara påläst och tillmötesgående och ställ bara relevanta frågor, var inte velig etc. Oerfarna köpare kanske löper lite större risk att också upplevas som stökiga.

Själv är jag inne och läser dagligen men bidrar hittills inte själv. Har gjort en affär genom forumet där jag mötte upp f2f på offentlig plats och det tycker jag var rätt för bägge parter, säljaren tog emot mina pengar och klockan blev min. Men i ett läge där säljaren prompt vill se många referenser så får man väl acceptera att det är så helt enkelt, har man inga så har man inga.

Jag känner likadant. Bor varken i den kungliga hufvudstaden eller nån annan storstad, snarare mittemellan. Möjligheterna för f2f på en klocka i 10-20k minskar drastiskt vilket gör att man får försöka luta sig tillbaka på sina goda referenser man inte hunnit skaffa sig.
En dialog över telefon får väl förhoppningsvis påvisa att man är en vettig människa.

Har gjort flertalet affärer här och har aldrig brytt mig om att skaffa en referenssida, det har fungerat bra hittills iaf. Så tror inte det är så viktigt.

Instämmer med många här att om man har lite poster i ryggen och allmänt uppfattas som en sund person är det säkerligen lättare att påbörja en affär.
Har med ett konto som är ett tag gammalt så visar det ju också att man inte plötsligt fått ett infall att köpa en finare klocka, tänker då att en person då potentiellt kanske har lättare att ånga sig någon dag efter köpet gått igenom. Vilket kan bli besvärligt om man själv som säljare köpt något vidare i sin tur.

Men tror att detta med en känd profil är lika mycket en trygghet för en köpare, såsom en säljare vill ha det. Någonstans behöver man dock börja.
Inte sålt några klockor själv så vet inte hur jobbigt jag skulle tycka det var, postar man efter erhållen betalning bör det ju var lugnt. Kanske dock känns "läskigt" att mötas F2F med någon total främling pga rånrisk. Alltid klurigt... =/

Har gjort flertalet affärer här och har aldrig brytt mig om att skaffa en referenssida, det har fungerat bra hittills iaf. Så tror inte det är så viktigt.
Varför väljer man att inte ha en referenssida... Jag kan faktiskt inte komma på en enda vettig anledning.

Tillbaka
Topp