Tänker som ovan också., att om det skulle vara så att du stöter på det i ett läge där du vill göra affär så får du väl göra ditt case och försöka kompensera det genom att i kommunikationen visa att du är vettig. Se till att vara påläst och tillmötesgående och ställ bara relevanta frågor, var inte velig etc. Oerfarna köpare kanske löper lite större risk att också upplevas som stökiga.
Själv är jag inne och läser dagligen men bidrar hittills inte själv. Har gjort en affär genom forumet där jag mötte upp f2f på offentlig plats och det tycker jag var rätt för bägge parter, säljaren tog emot mina pengar och klockan blev min. Men i ett läge där säljaren prompt vill se många referenser så får man väl acceptera att det är så helt enkelt, har man inga så har man inga.
Själv är jag inne och läser dagligen men bidrar hittills inte själv. Har gjort en affär genom forumet där jag mötte upp f2f på offentlig plats och det tycker jag var rätt för bägge parter, säljaren tog emot mina pengar och klockan blev min. Men i ett läge där säljaren prompt vill se många referenser så får man väl acceptera att det är så helt enkelt, har man inga så har man inga.