• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Jag hade definitivt tagit ut det jag behöver asap. Trump sitter i 4 år till. Han kanske t om vill ändra i konstitutionen för att sitta en 3e period. Det gamla fina USA som vi kände den är borta för evigt. För efter Trump kommer säkert Vance sitta på posten.
Tog ut allt. Blev en smäll då det gick igenom på fredagen men ändå ganska lindrigt. Tack för input :)

Köpte lite Investor. Tänkte köpa lite Saab också men hann inte köpa dippen. Klarat mig bra annars då jag har det mesta i EVO.
Sjukt att Trumpen får hållas, han har gjort många jäkligt mycket fattigare!!

Flyttade om halva innehaven i amerikansk tech, till tysk bilindustri så får se om det var ett bra val eller inte. Blir iallafall gigantisk skillnad på utdelning nu när tyskarna delar ut i början av sommaren.

Annars suger de ju att logga in och se månadslöner minus var och varannan dag. Stoppa huvudet i sanden är nog rätt bra just nu…

att.2TSW62xLcNiDveqdrA-WZ9Eq72H0kbaq1FTypmEiEJY.jpeg

Köpte lite Investor. Tänkte köpa lite Saab också men hann inte köpa dippen. Klarat mig bra annars då jag har det mesta i EVO.
Och många ännu rikare.
Vad börsen gör eller inte under en vecka är väl totalt ointressant om man inte är daytrader.
Räcker ju med att se hur det gått indexmässigt sedan corona skulle ta död på oss alla och jordens undergång var runt hörnet.
Något väldigt många verkar ha glömt bort trots att det bara gått fem år sedan dess

Låt oss se hur det ser ut om fem år istället.
Antingen jobbar vi allihop i kinesiska svettläger för betalning i gammalt ris eller så var detta bara ett litet hack i den ständigt uppåtgående kurvan precis som de,senaste 100 åren.

Och många ännu rikare.
Vad börsen gör eller inte under en vecka är väl totalt ointressant om man inte är daytrader.
Räcker ju med att se hur det gått indexmässigt sedan corona skulle ta död på oss alla och jordens undergång var runt hörnet.
Något väldigt många verkar ha glömt bort trots att det bara gått fem år sedan dess

Låt oss se hur det ser ut om fem år istället.
Antingen jobbar vi allihop i kinesiska svettläger för betalning i gammalt ris eller så var detta bara ett litet hack i den ständigt uppåtgående kurvan precis som de,senaste 100 åren.

Ja, tyvärr eldar media på som de brukar. Den undergångsstämmning de skapar är ansvarslös.

Vad vi inte kommer undan lär vara rejäla prisstegringar på en hel rad varor. Detta påverkar medborgarna på en rad olika sätt. Arbetsmarknaden lär heller inte gå fri. Lite svårt att överblicka just nu. Generellt drabbas de värst som drabbas av panik.

Känns inte superstabilt när Trump hoppar fram och tillbaka hela tiden heller.

Trump överväger 90-dagar tullpaus, rapporterar CNBC, enligt Reuters.
Enligt Trumps rådgivare Kevin Hassett överväger presidenten tullpaus för alla länder exklusive Kina.

Edit: Ny info nu:

CNBC rapporterade tidigare om att Trump överväger en 90-dagar tullpaus.
Enligt tv-kanalen var det Trumps rådgivare Kevin Hassett som sagt att presidenten övervägt en tullpaus för alla länder förutom Kina.
Men senare tillbakavisades uppgifterna av tv-kanalen.
I en direktrapport säger en reporter att det i nuläget inte finns några uppgifter från Vita Huset gällande en paus men att man nu undersöker det påstådda.

Senast ändrad:
Köpte 3 större poster Investor idag, en till min långsiktiga portfölj och sen var sin post till barnen. Inte de minsta orolig att det inte ska prestera över tid.. 😎

Helt ärligt nu, hur länge kommer det här att fortsätta? Det verkar som att omvärlden reagerar mer än vad USAs medborgare själva gör - förstår de ens vad som händer? Tullar på läkemedel, det kan ju bli förödande för många.
Ingen vet (kanske inte ens Trump själv?) och det finns ju inget värre för börsen/bolagen än just ovisshet. Sen var ju protesterna i helgen relativt stora. Och visst börjar det knorras lite även bland republikanerna? Till och med Musk är ju ute och tweetar kring/emot tarifferna nu...

Ingen vet (kanske inte ens Trump själv?) och det finns ju inget värre för börsen/bolagen än just ovisshet. Sen var ju protesterna i helgen relativt stora. Och visst börjar det knorras lite även bland republikanerna? Till och med Musk är ju ute och tweetar kring/emot tarifferna nu...

Stewart on point 10:35>.

Hela avsnittet är ju roligt förstås. Tror inte Trump märkte av protesterna, han var på tre dagars golfturnering.

Gäller att vara likvid så man kan handla på sig varje dag framöver nu 😂
Eller gå och lägga sig,pyssla med annat och ha det roligare än kika på en dataskärm.

Corona som skulle ta död på oss alla kommer få (ingen?) ihåg och om fem år kommer denna dipp vara lika bortglömd och nya börsrekord satta.
Om nu börsen gör som den gjort de senaste 100 åren.

Och mina utdelningar kommer precis som förväntat,men det kan ju iofs ändras över en natt.

Tillbaka
Topp