Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Troligtvis får man 10-15 aktier som vanligtVerisure var öppen nu såg jag, vad är risken/chansen att man får ngn tilldelning öht tror ni?
Japp. Eller så har du kredit kopplat till kontona och behöver då inte ligga ute med några pengar.Vidare angående det där med tilldelning och Verisure som exempel.
Om jag skulle samla ihop hela familjens olika depåer hos alla banker och anmäla intresse på samtliga (10 konton) minsta möjliga (50st.) då skulle man ju kunna få 10ggr så många aktier vid dålig tilldelning men då behöva ligga ute med 10ggr så stor likvid.
Lite omständigt och dessutom om man försöker sig på ett sånt stunt får man säkert full tilldelning på alla konton och sitter där med mer aktier än man tänkt sig.
Hur som helst tänker jag teckna runt 2-300 st. till min huvudportfölj och se vad det blir.
Har bara kredit kopplad till två konton men det är en mycket bra poäng.Japp. Eller så har du kredit kopplat till kontona och behöver då inte ligga ute med några pengar.
Alltid något! Där tycker jag Montrose har en smidig lösning med en kredit kopplad till alla konton på plattformen.Har bara kredit kopplad till två konton men det är en mycket bra poäng.![]()
Vad nu detta har med växande pengar att göra...Men svarade JaÄr detta på Nymans du fick känna på dem?![]()
Tror du missade kontexten, svarade vilket belopp jag angivitHur gick det till?![]()
Kan vara klokt att veta vilken ad man ska besöka för att få pengarna att växa. Jodå så att…Vad nu detta har med växande pengar att göra...Men svarade Ja
Husqvarna, hit eller miss?
Jag bränner upp två lövblåsar per säsong. Så från mig får de nån dollar iallafallHusqvarna, hit eller miss?
Jag bränner upp två lövblåsar per säsong. Så från mig får de nån dollar iallafall
OT men kör man DeWalt räcker det inte med två lövblåsar per säsong de måste ha som affärsidé att grejorna precis ska klara garantierna och om de inte gör det vara så billiga att producera att de bara är att lämna ut en ny…Men det är ju redan inräknat i försäljning och förtjänst, så länge du använder Husqvarna.
Kör du med DeWalt men byter till Husqvarna lär det bli en jävla upswing.
Säg bara till så går jag all in
OT men kör man DeWalt räcker det inte med två lövblåsar per säsong de måste ha som affärsidé att grejorna precis ska klara garantierna och om de inte gör det bara så billiga att producera att de bara är att lämna ut en ny…
Oavsett äger tillräckligt med Husqvarna genom Investor så ser ingen som helst anledning att investera direkt i aktien (för egen del)
Jag har ca. 20% av totalt innehav i Investor där jag även månadssparar sedan många år tillbaka. Är ”bara” +46% men det beror på att jag senaste året haft möjlighet att spara betydligt större summor som dragit upp gavet då börsen varit lite på steroider det senaste…Helt riktigt.
Investor är perfekt för den som inte orkar laborera. Jag har nog 50% av all mitt innehav där
Jag har ca. 20% av totalt innehav i Investor där jag även månadssparar sedan många år tillbaka. Är ”bara” +46% men det beror på att jag senaste året haft möjlighet att spara betydligt större summor som dragit upp gavet då börsen varit lite på steroider det senaste…
Men sen har jag direkt ägande i 3 andra bolag som ingår i Investors portfölj. Har varit ägare i samtliga ganska länge men fyllt på kontinuerligt, ofta när det dippat. ABB (+189%), Saab (+685%) och EQT (+167%).
Husqvarna har dock varken intresserat eller presterat de senaste 5 åren åtminstone… Därför räcker det med ägandet indirekt genom Investor.
Det är mitt upplägg. Sedan har jag varit ganska riskbenägen och torskat nästan en mille i olika start ups inom läkemedel och grön energi som varit väldigt hypat under ESG boomen som var på börsen framförallt under och efter pandemin innan korthusen börja rasa. Lärdom tagen så nu är jag lite mer försiktig med pengarna
Edit. Va visst lite mer än en mille när jag filtrera på de eländiga bolagen…Så mitt råd är var försiktig, gör egen research och lyssna inte på gubbar som heter Gustav på internet som hittat nästa raket.
![]()
Jag använder Verisure och är väldigt nöjd med deras tjänster och tycker kostnaden för det är helt rimlig. Har inte hört så mycket dåligt annat än att vissa i bekantskapskretsen är missnöjda med kostnaden och att ”de höjer priserna hela tiden” (vilket förvisso meddelas på faktura 3 mån i förväg och brukar göras årsvis)Har typ bara hört dåligt om dom som bolag så inte så sugen att köpa aktien
Alltså… Verisure måste vara det enda företaget som kan ta 600 spänn i månaden för att eventuellt ringa upp mig och säga ”hej, din katt hoppade förbi rörelsesensorn”.Jag använder Verisure och är väldigt nöjd med deras tjänster och tycker kostnaden för det är helt rimlig. Har inte hört så mycket dåligt annat än att vissa i bekantskapskretsen är missnöjda med kostnaden och att ”de höjer priserna hela tiden” (vilket förvisso meddelas på faktura 3 mån i förväg och brukar göras årsvis)
Jag har tecknat för en post sen får man väl se om det blir någon tilldelning.
De höjde mig hela tiden tills jag bytte leverantör, då sänkte de istället månadskostnaden till strax över den jag bytte tillAlltså… Verisure måste vara det enda företaget som kan ta 600 spänn i månaden för att eventuellt ringa upp mig och säga ”hej, din katt hoppade förbi rörelsesensorn”.
De säljer inte bara larm, de säljer känslan av trygghet. Eller som jag kallar det: ett väldigt dyrt klistermärke. För ärligt talat, en skylt med texten ”Här bor en argsint hund” ger nog minst lika mycket effekt… och kräver inte autogiro.
Men jag gillar ändå deras stil. Höjer priserna en gång om året, meddelar på fakturan tre månader i förväg, lite som att säga: ”Hej, vi rånar dig långsamt men artigt.”
Alltså… Verisure måste vara det enda företaget som kan ta 600 spänn i månaden för att eventuellt ringa upp mig och säga ”hej, din katt hoppade förbi rörelsesensorn”.
De säljer inte bara larm, de säljer känslan av trygghet. Eller som jag kallar det: ett väldigt dyrt klistermärke. För ärligt talat, en skylt med texten ”Här bor en argsint hund” ger nog minst lika mycket effekt… och kräver inte autogiro.
Men jag gillar ändå deras stil. Höjer priserna en gång om året, meddelar på fakturan tre månader i förväg, lite som att säga: ”Hej, vi rånar dig långsamt men artigt.”
Bara ringa och säga att du vill säga upp avtalet så sänker de priset med 2-300 i månaden.Alltså… Verisure måste vara det enda företaget som kan ta 600 spänn i månaden för att eventuellt ringa upp mig och säga ”hej, din katt hoppade förbi rörelsesensorn”.