Bra uppgång på OrrönNej, det missade jag.
Däremot köpte jag Orrön i november
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra uppgång på OrrönNej, det missade jag.
Däremot köpte jag Orrön i november
Ja och det visste vi ju redan dec-2024, aktien backade ju 22% då. Känns konstigt att den backar 16% på samma nyheter.
![]()
Novo Nordisk rasar efter studieresultat – över 1.000…
Novo Nordisk har släppt resultat från en fas 3-studie med viktminskningspreparatet Cagrisema som ses som ett stort framtidshopp för bolaget. Medicinen nådde…www.di.se
Någon som köpte PayPal när den föll kraftigt?
Köpte bara för 30k dock
![]()
Köpte även in mig på Novo med
Spekuleras eventuellt uppköp av PaypalDet var i december -24 jag gick in, och i anslutning till det.
Toksnett så här i efterhand, men hade spanat på aktien i flera år. Klassiskt "Jag väntar in dippen" istället för att bara börja köpa in sig successivt och rida med på uppgången (Hade inte spelat nån egentlig roll idag dock). Tror dock på den långsiktigt.
Bestämde mig sen länge för att vid 35% dipp går jag in. När Novo touchade 650 så vart det dags. Och tja, här är vi nu!
Frågan är vart det bottnar..
Hehe! Paypal... Den jävla aktien satt jag på länge och väl, och försökte successivt fånga de fallande knivarna. Sålde till slut med rejäl förlust i februari -24. Skickade in slantarna i Saab, så summa summarum blev det ändå bra till slut..
Tycker svensk verkstad börjar se dyr ut, så jag har trimmat lite på innehaven i Industrivärlden och Investor i veckan och plockat in lite fastigheter ist. Balder, Catena, Castellum och NP3. Får se om det börjar röra lite på sig så småningom. Har ju varit stiltje många år där nu.
Basen i portföljen fortsatt miners, hw och energi.
Tycker svensk verkstad börjar se dyr ut, så jag har trimmat lite på innehaven i Industrivärlden och Investor i veckan och plockat in lite fastigheter ist. Balder, Catena, Castellum och NP3. Får se om det börjar röra lite på sig så småningom. Har ju varit stiltje många år där nu.
Basen i portföljen fortsatt miners, hw och energi.
Synd att man inte är lång olja nu…
Kan du nog räkna medJag hoppas på lyft för en del norska oljebolag
Kan du nog räkna med
Jag hoppas även att en del vindkraftsbolag hoppar upp ytterligare. Orrön är ett specifikt bolag
Det har blåst dåligt i vinter. Du kastar väl inte dina pengar på det?
Saknar substans. Vindkraft är en rent politisk konstruktion. Vindkraft har väldigt lite med energiproduktion att göra. I vinter ca 2%.
Kärnkraften låg på 32%.
Northvoltvarning.
Nej, det är bara en väldigt liten del av portföljen.Det har blåst dåligt i vinter. Du kastar väl inte dina pengar på det?
Saknar substans. Vindkraft är en rent politisk konstruktion. Vindkraft har väldigt lite med energiproduktion att göra. I vinter ca 2%.
Kärnkraften låg på 32%.
Northvoltvarning.
Hoppas jag också, 15% av portföljen är Aker BP. Behöver något som går bra nu efter smällen i Novo.Jag hoppas på lyft för en del norska oljebolag
Jag ligger en plats mellan 25-30% med AkerBP.Hoppas jag också, 15% av portföljen är Aker BP. Behöver något som går bra nu efter smällen i Novo.
De som parkerat pengar i Orröns aktie över vinternhalvåret har ju fått god avkastning och det är ju själva syftet, oavsett vad man nu tycker om vindkraft.
Att det har förekommit en temporär avkastning motsäger inte det faktum att vindkraften är en knasig politisk konstruktion. Den kan aldrig på ett avgörande sätt bidra till landets energiförsörjning. Där ställs helt andra krav på kapacitet och kontinuitet.
Är det ett ok betalningsmedel för världens största producent av vindkraft?Men man kan sälja ”avlatsbrev”
Är det ett ok betalningsmedel för världens största producent av vindkraft?
SAAB är ju sjukt övervärderat enligt mig.
Kudos till dig som visar att det inte alltid är guld och gröna skogar när man investerar på börsen.Jag hade dålig timing.
![]()
Jag hade dålig timing.
![]()