Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det ingen riktig jurist som kan uttala sig om denna trådstarten?
Samma härJag röstade på det sista alternativet.
Finns det propåer om annat oxå ? Som att idioter inte får utala sig i idiotfrågor ?
Finns det propåer om annat oxå ? Som att idioter inte får utala sig i idiotfrågor ?
Om juridik då de inte lever i den verkliga världen.
Om jag ska drista mig att vara något så när allvarlig så är min bestämda uppfsttning att de juridiska inläggen i mångt och mycket tenderar att bli sjukt pretentiösa.
Riggat val.Ja. Det röstades tidigare idag om huruvida forumledningen ska få sitta kvar med fortsatt förtroende. Vi vann!
Intressant filosofisk fråga. Men.Man hör ju det där uttrycket "verkliga världen" eller i annan form "i verkligheten". Jag har aldrig riktigt fattat vad det betyder. Vilka befinner sig i "verkligheten" och de som inte är där, de måste alltså befinna sig någon sorts "overklighet".
Är det mer verkligt att köra taxi än att tex forska fram cancermedicin?
Är det mer verkligt att upprätta ett årsbokslut än att ta emot kundorders?
Är det mer verkligt att administrera ett M&A projekt än att utbilda gymnasieelever?
Är det mer verkligt att vara präst än att jobba med bodelningar?
Alltså, var finns verkligheten och vad är overkligt?
Ang jurister och verklighet så tycker jag att det finns få yrkesgrupper som har sett så mkt av vissa delar av samhället. När jag var liten hade mina föräldrar ofta middagsgäster som var domare eller åklagare och de var fantastiskt underhållande när man är 12 år. De har varit med om oerhört mycket i sina jobb och de kan sitta och kunde dra anekdoter en hel kväll, den ena roligare/tokigare än den andra.
Precis som alla andra lotterier och inbjudningar som de envisas med att hålla mig borta ifrån!!!Riggat val.
Precis som alla andra lotterier och inbjudningar som de envisas med att hålla mig borta ifrån!!!
Följande yrkeskategorier bör inte få uttala sig om sin sk expertis..
Jurister om juridik, ekonomer om ekonomi, svenskar om svenska språket, urmakare om ur...och forumledning om forumsfrågor...