• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Födelsedagspresent?

M021

Rolex
2-Faktor
Va ute och spejade idag igen, provade dessa pjäser idag, rose känns spikat ;)

rEPDBTC.jpg


Tyngden på den, gränsfall att klassas som vapen... Men här får jag fortsätta drömma.

IjQWzTs.jpg


Nja, lätt val mellan denna och sky-dweller.


Tyvärr ingen aquanaut i lager.
 

JohanHLM

Rolex
Oftast inte tyvärr då den fortfarande är utomlands. Men DD och Cartier är väl de jag använder mest just nu, men de har ju inga guldlänkar...
Ursäkta trådkapning men eftersom Cartier nämndes passar jag på att fråga vad som är rimligt att pröjsa för en Americane (42x23, eller vad det exakta måttet nu är?)
Har kollat på Chrono24 men som vanligt spretar priserna och det är svårt att få en uppfattning om vad som är "rätt pris"? Denna gång köper jag för att behålla länge, länge och hade tänkt en DJ el. Sub men en Tank är ju egentligen mer klassisk. Om beg. priset ligger nära en beg. Reverso i stål kanske det vore något att kika vidare på.

För övrigt tycker jag Daytona eller Sky Dweller i rose och läder är riktigt fina men tyvärr inget som min plånbok mäktar med.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ursäkta trådkapning men eftersom Cartier nämndes passar jag på att fråga vad som är rimligt att pröjsa för en Americane (42x23, eller vad det exakta måttet nu är?)
Har kollat på Chrono24 men som vanligt spretar priserna och det är svårt att få en uppfattning om vad som är "rätt pris"? Denna gång köper jag för att behålla länge, länge och hade tänkt en DJ el. Sub men en Tank är ju egentligen mer klassisk. Om beg. priset ligger nära en beg. Reverso i stål kanske det vore något att kika vidare på.

För övrigt tycker jag Daytona eller Sky Dweller i rose och läder är riktigt fina men tyvärr inget som min plånbok mäktar med.

Letade själv efter en reverso när jag snubblade över min Americaine. Betalade 20' för min.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lät billigt, är din auto eller quartz?
Cartier är ju förvisso ett av få märken där det funkar precis lika bra med quartz som auto. Skulle du gå i säljtankar får du gärna lägga ett PM ;)
Batteri, vilket den faktiskt gör sig bäst som. Perfekt storlek och den är ju klart tunnare än automatarna. Sedan har den ju inte den tickande sekundvisaren och saknar datum, dvs. den är alltid redo. Finns ju rätt många storlekar, men min är 41.3 x 22.5 och 6.7 tjock (kupat safir).
 

JohanHLM

Rolex
Batteri, vilket den faktiskt gör sig bäst som. Perfekt storlek och den är ju klart tunnare än automatarna. Sedan har den ju inte den tickande sekundvisaren och saknar datum, dvs. den är alltid redo. Finns ju rätt många storlekar, men min är 41.3 x 22.5 och 6.7 tjock (kupat safir).
Låter som perfekta förutsättningar för en dressklocka. Skulle jag köpa en Sub blir jag OWG så något liknande denna tillsammans med något stryktåligt är kanske en bättre lineup.
 
Topp