• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

följa upp noggranheten

jag har börjat använda en app Twixt för mina klockor, och förstan jag provade var min Sinn 1044 St Sa I (Steel Sapphire Indices)
-2.8 sekunder per dag (testat under en 4 dagars period)
Inte så dummt för en Sellita SW-220
14199390_10208691484037359_3145104791487153167_n.jpg
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tycker det är svårt att dra strecken och punkterna exakt. Är lite skakig från gårdagen... Borde detta funka?

IMG_8974.png
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har använt twixt ett tag, men tycker det kan vara svårt att få till visarnas placering exakt... numer ställer jag mot en app med atomklocka och tar en printscreen. då vet jag exakt hur lång tid som förflutit sedan jag ställde klockan.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jsg ställde klockan när jag kom hem från Island ca 15 maj. Sedan dess har den fortat sig ca 1 minut.
Exakthet a la kontroll på tiondelar varje dan borde främst vara intressant om man upplever/misstänker servicebehov. Eller har ett extremt kontrollbehov.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jag kör Hairspring för iPhone, ett ganska roligt/nördigt alternativ. Man kopplar in hörlurarna i telefonen och placerar micken under boetten. Appen lyssnar helt enkelt på amplituden.

Lät helt sjukt att det skulle funka, men på alla de klockor jag testat visar resultatet mer eller mindre samma resultat som när man mätt manuellt :)
 
Jag kör Hairspring för iPhone, ett ganska roligt/nördigt alternativ. Man kopplar in hörlurarna i telefonen och placerar micken under boetten. Appen lyssnar helt enkelt på amplituden.

Lät helt sjukt att det skulle funka, men på alla de klockor jag testat visar resultatet mer eller mindre samma resultat som när man mätt manuellt :)

Har prövat den tidigare men får den aldrig att funka; på PO'n börjar den analysera men avbryter alltid och när jag prövade med en gammal kaliber 283 från 50-talet så började den inte ens analysera, och det urverket låter ju som en megafon genom den tunna boetten.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

tissoter

Audemars
Har prövat den tidigare men får den aldrig att funka; på PO'n börjar den analysera men avbryter alltid och när jag prövade med en gammal kaliber 283 från 50-talet så började den inte ens analysera, och det urverket låter ju som en megafon genom den tunna boetten.

Vänligen
Forumets undersköterska
Ej kompatibel med Omega helt enkelt ;)
 
Topp