• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Förändring på Köp och sälj!

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@hook @Leben

"Fler alternativ..."-knappen fungerar fortfarande inte (och inte gjort på flera månader för mig (och vad jag läst andra)) när man ska rediga en annons.

Screen Shot 2018-01-25 at 17.02.18.png


Screen Shot 2018-01-25 at 17.02.23.png


Edit: Funkar dock i mobilen (Safari). Kanske bara Chrome som spökar...
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
@hook @Leben

"Fler alternativ..."-knappen fungerar fortfarande inte (och inte gjort på flera månader för mig (och vad jag läst andra)) när man ska rediga en annons.

Screen Shot 2018-01-25 at 17.02.18.png


Screen Shot 2018-01-25 at 17.02.23.png


Edit: Funkar dock i mobilen (Safari). Kanske bara Chrome som spökar...

Läste om de där igår och mycket riktigt verkar de vara Chrome. Har du testat att köra chrome i inkognito mode?
 

Boozer_87

Panerai
Hej! Vet inte om detta borde ligga här men jag tror det. En härlig idé borde vara att när ett köp/sälj har gjorts så får man upp en skala Hur nöjd man är och den uppdaterar automatiskt på good/badguy tråden, får man också ut ett snitt utan att behöva läsa 800 inlägg? Vet inte om det är mycket krångel för att få till men det är kvällens input från mig iaf. Ha en trevlig kväll alla KS:are
 

Hugii

Audemars
Kanske dags att möblera om på första sidan. @hook @Leben

1) Personligen tycker jag att det är ointressant med namn på de som är "online". Räcker med länk.
2) Flytta upp Forumstatistik (eller ha den kvar).
3) En ny ruta med "Nya annonser" (Ej bump).

Tex.
Skärmklipp.JPG
 

Urtyp

Audemars
Förslag att sälj/byt annonser endast innehåller en klocka per annons (om inte annonsen avser ett parti klockor som säljs tillsammans).
Kanske bara jag som tycker att det börjar bli lite rörigt i sälj avdelningen men det känns som om det blir fler och fler annonser med många klockor i samma annons som ändå säljs individuellt.

Fördelar:
1) Annonsrubriken visar rätt sälj-status: Avslutad, OHPF, Tillbakadragen o.s.v.
2) Annonsrubriken visar rätt sälj/byt objekt.
3) Annonshuvudet visar rätt pris.
4) Det blir enkelt att leta efter aktuella och gamla annonser då objektet samt status står i ärenderaden.
5) Man slipper gå in i annonsen för att leta efter 1, 2 och 3 ovan.

Nackdelar:
1) Du kan bara sälja/bumpa en klocka per dag eftersom man bara får annonsera en gång om dagen.

Jag tycker fördelarna vinner och kommer göra sälj/byt avdelningen en bättre, smidigare och snabbare upplevelse.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Förslag att sälj/byt annonser endast innehåller en klocka per annons (om inte annonsen avser ett parti klockor som säljs tillsammans).
Kanske bara jag som tycker att det börjar bli lite rörigt i sälj avdelningen men det känns som om det blir fler och fler annonser med många klockor i samma annons som ändå säljs individuellt.

Fördelar:
1) Annonsrubriken visar rätt sälj-status: Avslutad, OHPF, Tillbakadragen o.s.v.
2) Annonsrubriken visar rätt sälj/byt objekt.
3) Annonshuvudet visar rätt pris.
4) Det blir enkelt att leta efter aktuella och gamla annonser då objektet samt status står i ärenderaden.
5) Man slipper gå in i annonsen för att leta efter 1, 2 och 3 ovan.

Nackdelar:
1) Du kan bara sälja/bumpa en klocka per dag eftersom man bara får annonsera en gång om dagen.

Jag tycker fördelarna vinner och kommer göra sälj/byt avdelningen en bättre, smidigare och snabbare upplevelse.
Jag förstår absolut tanken och håller med i de fall man säljer ett flertal klockor av olika typer i samma annons men vill flika in att jag tycker att det ändå är OK (enligt mig) när det kommer till vintage eftersom det då ofta handlar om mindre summor och många vill sälja av större delar av sina mögliga samlingar.

Jag tycker att @theargonaut sköter det exemplariskt där rubriken hela tiden uppdateras för att spegla vad som finns kvar och en strikt begränsning av en klocka per annons kan i värsta fall leda till att objekten inte ens läggs ut på KS över huvud taget då det blir för mycket jobb att bevaka marknaden och besöka avdelningen dagligen för att kunna posta en ny annons. Men för allt utom vintage, tillbehör och lifestyle håller jag med till 100%. :)
 
Topp