• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förändringar, påverka genom att rösta!

Ska jag byta tillbaka till gamla designen?

  • Ja

    Röster: 34 27.2%
  • Nej

    Röster: 91 72.8%

  • Totala väljare
    125
  • Enkät stängd .

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att bli kallad bakåtsträvare, måste jag säga att dom gamla är mycket bättre. Jag har själv designat applikationer de senaste 26 åren och jag kan garantera att den föreslagna ändringen aldrig skulle godkännas av det GUI-råd vi har på min nuvarande arbetsplats. En ikon ska direkt ge användaren en klar bild av vad som kommer att hända om man trycker på den. Det kan givetvis uppnås på olika sätt, där ett är att med text förstärka en liten svårtolkad ikon. Färg är normalt inte så bra, i alla fall inte för färgblinda. Jag tycker därför att det tidigare upplägget var avsevärt tydligare än det "platta" intryck som dom nya ikonerna ger.
Har också varit i tillgänglighetsträsket och harvat. Främst i kommunal verksamhet, d.v.s. byggt kommunal webbplats.
Har medvetet inte brytt mig om "gyllene regler" då jag ärligt talat inte haft tid eller lust. Det är så mycket som inte validerar enligt tillgänglighetskrav på sidan ändå, så nu kör jag bara på.
Allting skaver lite i början. Jag gillar platt. :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har också varit i tillgänglighetsträsket och harvat. Främst i kommunal verksamhet, d.v.s. byggt kommunal webbplats.
Har medvetet inte brytt mig om "gyllene regler" då jag ärligt talat inte haft tid eller lust. Det är så mycket som inte validerar enligt tillgänglighetskrav på sidan ändå, så nu kör jag bara på.
Allting skaver lite i början. Jag gillar platt. :)

Nu jobbar jag i och för sig på en R&D-avdelning på ett ganska stort multinationellt företag, där kraven givetvis är högre då vi har hundratusentals användare av vår applikation. Mitt inlägg var gjort i all välmening. Ändra på du, jag kommer nog att vänja mig också ... ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu jobbar jag i och för sig på en R&D-avdelning på ett ganska stort multinationellt företag, där kraven givetvis är högre då vi har hundratusentals användare av vår applikation. Mitt inlägg var gjort i all välmening. Ändra på du, jag kommer nog att vänja mig också ... ;)

Har också varit där, det hette då SEMC. Samma visa där... Jag är trött på det. :p
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det blev den nya designen.

Vi kör ett tag, sedan kan vi ta en utvärdering. :)
Jag kommer fixa text till mobila vyn ASAP.
 
Topp