• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förgiftar din klocka dig?

Skulle tro att deras band är direkt från Kina.
Finns ingen information på hemsidan om vart banden kommer ifrån eller liknande. Om deras gummiband står det bara att de är gjorda av högsta kvalitet FKM gummi men det säger inte så mycket.
Bor inte i stockholm så kan tyvärr inte hjälpa till där :)
Jag förstår, tack för svar 🙏

• Like
Reactions: C-J
Vet att Kaplans på Biblioteksgatan har en del band från Hirsch, de har hjälpt mig flera gånger med fräscha band till vintage köp. Hirsch är bra kvalité för pengarna som tidigare nämnt i tråden. Tror faktiskt de flesta etablerade klockaffärer i Stockholm har ett visst utbud från dem så bara att fråga i närmsta affär.

Vet att Kaplans på Biblioteksgatan har en del band från Hirsch, de har hjälpt mig flera gånger med fräscha band till vintage köp. Hirsch är bra kvalité för pengarna som tidigare nämnt i tråden. Tror faktiskt de flesta etablerade klockaffärer i Stockholm har ett visst utbud från dem så bara att fråga i närmsta affär.
Tack! Får kolla in det och se vad jag hittar 😁👍

Hirsch har bra kundservice också. Jag köpte ett band i 1000 kr-klassen där en keeper gick sönder efter någon vecka. De bytte ut bandet utan knussel och stod för fraktkostnaderna. Ett seriöst familjeägt företag är mitt intryck av Hirsch.

Tillbaka
Topp